gröt = sömn

Helt fantastikt !!!

Alvin fick ju börja med gröt i torsdags, och har nu fått det ungefär samma tid hela helgen, med resultatet att han sovit från runt midnatt, till 6-7 varje natt !!

Det är helt fantastiskt att det kan göra sån skillnad ! Från att vakna med 2-3 timmars mellanrum och vara TOKhungrig, till att äta gröt runt 17-18 äta lite till vid 9 och ytterligare lite till vid 23, med lite menar jag ca 120-140ml ersättning mot tidigare 170-200ml med samma tidsintervall.

Galet vilken skillnad det är ! Han är värsta solskenet när han vaknar, han strular visserligen fortfarande innan han somnar, men det är nog mest för att han inte alls vill somna, och kanske även för att vi nu försöker få slut på Hipp1 och gå över helt till Hipp2 med ersättningen. Hipp2 är mer mättande än Hipp1 så han blir nog inte helt mätt just då. Vi kör Hipp 1 hela dagen nu och han får bara Hipp2 där runt 23 när han somnar för natten. På morgonen får han Semp lemulac, för att hans mage ska få vänja sig med gröten och inte få en chock och sluta fungera.

Just nu så ligger han brevid mig i soffan å jollrar, samtidigt som han sparkar på mig =P

Jag kan ju inte låta bli att tänka att vi snart kanske får honom i säng redan runt 21 och sover till 6-7... men jag vet att vi lika gärna kan få återgå till att vakna i tid och otid.

Nu ska vi ta å lägga oss igen =) så att lillkillen somnar...

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback