en helg utan pappa Daniel

Den här helgen är jag "ensamstående" eller gräsänka....
Danne är iväg på träningsläger och kommer hem först söndag kväll...

Innan han åkte i fredags tog vi en sväng till Coop i Bromma för att fylla skafferiet. Vi hade nästan ingenting hemma, eller mat fanns ju... men inget som funkar att göra barnmat på... Det blev en hel del inhandlat, det mesta är främst till Alvin, massor med frukt, grönsaker och rotsaker, både färskt och fruset, kyckling och köttfärs.

När vi handlat klart ringde vi till farmor Anette för att höra om hon ville äta lunch med oss... vilket hon ville. Så vi åkte hem med maten, plockade in kyl och frys varorna, resten fick ligga kvar i kassen. Vi bytte vagn, plokade med mat till Alvin och sen åkte vi iväg.

Det blev en riktigt trevlig lunch, Alvin stod såklart för underhållningen... Danne drog iväg innan oss, för att hinna tanka och komma i tid till samlingen. Jag och Anette satt kvar ett tag och pratade, sen måste hon tillbaka till jobbet. Jag tänkte ta 512an hem... men när den kom så fick inte vangen plats, jag gick då upp till Sundbybergs skola för att ta 506an till Hallonbergen och byta där till 118 eller 540. Hade såklart kunnat vänta på nästa  buss som skulle komma om 30min, men det hade jag ingen lust med.
Skönt att det finns fler vägar hem till oss. 

Lagom till att jag kom hem insåg jag att jag var tvungen att ta mig ut igen... ena däcket bak hade börjat gå sönder... och med panget i skärholmen för bara någon vecka sedan, ville jag inte chansa på att däcket skulle hålla helgen ut. Det vobblade rejält, så jag pyste ut luft ur däcken bak, för att minska trycket. Tog det lite lungt hemma medans Alvin lekte av sig och fick i sig mellis. När han började visa tecken på att vilja sova tog vi oss till cykellandet. När jag kom dit sa de först att jag kunde få ena däcket fixat direkt, men att jag skulle komma igen i morgon (läs idag lördag) vid öppning för att fixa däck nr2. Helt okej för mig, men medans de håller på å fixar, så bestämmer Ahmer (ägaren) för att även däck nr2 ska bytas direkt.  Helt super !  Kändes fantastiskt att gå därifrån med nya däck runt om. Visserligen ytterligare 500kr fattigare (640kr för att laga och byta däck + slang på framhjulen), men helt klart värt det. Det är möjligt att jag kunde fått det på garantin, men jag orkade inte strula med det, och då hade jag dessutom fått vänta på att grejerna skulle komma hem.

När vi kom hem igen, började jag laga mat till oss, till Alvin skulle jag göra några olika rätter, för att slippa fixa varje gång han ska ha mat. Så nu står det en massa burkar i kylen, i väntan på att jag "städat" i frysen.  Idag har jag gjort två olika fruktmoser, en gul och en röd/blå.  Om någon vill veta vad han får för gott så kan jag skriva ut "recepten"...

Vad vi ska göra av resten av dagen vet jag inte... men jag borde städa undan hemma...

Imorgon är det i alla fall Premiär!!!

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback