inte helt genomtänkt att ställa upp för SD...

Hoppar av SD efter påläsning

I söndags valdes Eric Gerhardsson in i Gällivares kommunfullmäktige som SD-ledamot. Nu har han läst partiets program och hoppar av uppdraget.

– Jag har nu fördjupat mig i Sverigedemokraternas partiprogram och tyvärr får jag göra mina väljare besvikna. Jag kan inte ställa upp, invandrarna är mina vänner, säger han.

Beslutet att ställa upp för SD var inte helt genomtänkt, säger han till Norrbottens-Kuriren och Norrländska Socialdemokraten.



ja va ska man säga... undrar hur många av deras ledamöter som faktiskt har läst partiprogrammet... de känns ju som ett säkert parti, när vem som helst kan ställa upp för dem i valen till de olika instanserna...

här är artikeln

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback