life is good

Alvin är nu 13 dagar "gammal" och vi har så smått landat i att vara föräldrar...

Vi har överlevt mjölkstockning, med tillhörande feber.... Tack å lov slapp vi åka in till sjukan, utan det räckte med att jag tog en TOK-varm dusch, och alvedon. Lillkillen lyckades däremot att sluka ALL mjölk jag hade för stunden, så nu drygar vi ut med ersättning för att han ska bli mätt... Det funkar riktigt bra ännu så länge,...

Han äter som en häst vår lilla kille, och växer så det knakar !

Vi får sova hyffsat länge på nätterna,... han äter oftare fram till midnatt, för att sen sova till runt 04 när han vill ha mat igen... oftast somnar han om til 8 då... =)

Jag kommer redan i mina gamla jeans, har inte testat alla, och har inte vågat mig på att testa mina kjolar som satt tight redan innan jag blev gravid... men det har å andra sidan inte ens gått 2veckor sedan Alvin föddes... så jag tänker inte klaga... Jag kommer i mina normala strl 40 jeans, med strumpbyxor under, vilket är mer än jag hoppats på så här tätt inpå förlossningen.

Nästa vecka går Daniel tillbaka till jobbet, och jag och Alvin får klara oss själva.... Lite läskigt är det såklart,... men vi ska testa lite nu på torsdag, när Danne måste iväg och fixa lite saker...

Vagnen är helt underbar att köra, och vi är super nöjda med den !  Även bilstolen är kanon ! Den är enkel att fästa på vagnen, och att sätta fast i bilen.

De flesta i familjen har träffat lillkillen, och han har fått presenter därefter =P MASSOR!!!

Ännu så länge är livet med Alvin underbart ! Han är en vaken liten kille, som mest skriker när han vill ha mat,...
Vi njuter och myser så mýcket vi bara orkar !
Alvin är helt klart det absolut största som hänt mig, och oss.  Att en så liten kille kan bringa så mycket lycka på så kort tid är helt galet.

Älskar mina killar så otroligt mycket.



Min aldeles egna lilla familj.

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback