fira enligt kallendern...?

Ni som känner mig vet min inställning till dagar som morsdag, farsdag, alla hjärtans dag å va de nu e för dagar som på förväg är inskrivna i alla kallendrar... Sådanna dagar har aldrig firats i min familj, inte vad jag kan minnas i alla fall. Nu är det så att min älskade sambo är väldigt bestämd på just den punkten, att mors- och farsdag ska uppmärksammas... jag personligen tycker det är superfjantigt och dumt. Man är mamma och pappa alla dagar om året, men jag får väl ge mig på den punkten, antar jag. Hur de ska gå att pränta in de i min skalle är ett mysterium, jag har ju svårt att komma ihåg födelsedagar, som jag inte heller är särskilt bra på att fira.

De löser sig säkert.

Vi kom in på detta då det tydligen är morsdag nu på söndag. Nästa år så här års är jag mamma, men jag tror faktiskt inte att jag vill "fira" den dagen då heller, men om jag känner min sambo så är det uteslutet.

Nu på söndag hoppas jag på att slippa fira morsdag, och istället fira att vi varit tillsammans i 1år.
Något som jag tycker är mycket trevligare att fira, och mer personligt.

snart 1år sedan

Vi två hemma hos Lina för snart 1år sedan.
Älskar dig mer och mer för varje dag som går !

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback