vilken härlig dag !

Å vilken bra dag de blev idag ! Och ännu är den inte slut !!!!

Trots att dagen inte började så där värst lovande....

Vi hade tid hos BM kl08:00 jag hade fått för mig att de va 08:30, men kom på i tid att kolla i kallendern.... tur de för nu kom vi i tid =)

För Danne va de första besöket, och oxå första gången han träffade Åsa. Men jag är glad att han följde med idag, och jag tror att han är det oxå...

Vi fick med oss ännu mer papper hem, papper som dels ska skickas iväg, en del som ska sparas och tas med till förlossningen, och en del som bara är information. Vi skulle ju ha fått med oss papper om föräldragrupper oxå... men varken jag eller Danne kan komma ifrån de tiderna, pga jobbet, så skulle hon kika på om de möjligtvis fanns någon kvällskurs i augusti-september. Så de hoppas vi på !

Vi lyssnade på bebisens hjärtljud som lät bra, liten passade även på att sparka lite medans hon höll på... så nu vet även hon att det rör sig där inne....

Sen mättes magen, och den är precis på normalkurvan, så de känns skönt =) Vägde mig oxå,... inte för att jag ville, utan de fick Åsa bestämma... jag hade gått upp 3,5kg sedan första besöket, vilket ju faktiskt inte är så värst mkt... å det syns ju oxå... jag har inte blivit större någon annans stans än just magen =D trots att jag inte tänker nämnvärt på vad jag äter, inte mer än jag gjorde innan jag blev gravid i alla fall....

Det enda hon hade att anmärka på var mitt järnvärde som blivit sämre... från ett värde på 140 va de nu nere på 121, så de blir till att knapra i sig järntabletterna mer noga igen.... har ju slarvat lite med det..

Efter besöket hos BM åkte Danne till jobbet, och jag gick upp till vårdcentralen för att ta blodprov,.... jag hade ju tänkt att de kanske skulle ta runt 1 timme, som de gjorde förra gången.... men ICKE !  Jag blev sittande i drygt 1,5 timmar INNAN jag ens kom in, när jag väl kommer in tar det ju bara någon minut, sen är det klart...
Jag hade nog inte blivit så irriterad om det hade varit SJUKT mkt folk, men nu va de inte det. Däremot så hände det ingenting på typ 20min. Ingen kom in, ingen kom ut, mest irriterande var nog att jag var nästa nummer på tur....*suck*

Direkt efter vårdcentralen åkte jag till Skärholmen, för att prata med SveBo ang. lägenheten i Hagsätra... som det fortfarande är strul med..... Men nu hoppas jag att det löser sig. De verkar som att de förstod problematiken, och chefen skulle titta på ärendet när hon kom tillbaka från semestern om någon vecka. Då skulle de återkomma till mig och meddela hur de skulle lösa sig på bästa sätt för min del.

Så de känns skönt.

När jag ändå skulle till Skäris passade jag på att höra om inte Virre hade lust att ta en lunch, å för ovanlighetens skull så va även hon ledig =)

Vi åt på mattorget, sen kikade vi på Myrorna efter kläder till liten, och jag hittade en del gobitar =) för den totala summan av 150kr! Hade jag gått in på en vanlig affär hade jag fått typ 2-3 plagg för den summan,... nu fick jag 10 !

 

Det blev:

  • 1 par hängselbyxor á 25kr
  • 1 mössa á 10kr
  • 1 "halsduk" á 10kr
  • 2 par kortärmade bodys i strl 56 á 15kr/st
  • 1 kortärmad body i strl 62 á 15kr/st
  • 2 par långärmade bodys i strl 50-56 á 15kr/st
  • 1 långärmad spöketlaban body i strl 50-56 á 15kr/st
  • 1 långärmad body i strl 98 á 15kr
Allt passar såklart både pojke och flicka =) Jag är super nöjd ! Hade kunnat köpa mer kläder,... men de är ju dumt att köpa massor på en gång.... Det finns ju fler ställen att fynda på =) Så på söndag ska jag försöka ta mig en sväng förbi Emmaus i Slussen tillsammans med mamma.... där brukar det finnas RIKTIGA fynd !

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback