ledig dag =)

Idag har jag varit helt ledig, och de har varit otroligt skönt.

Jag sov ut till 8 i morse... haha trodde nog aldrig det skulle hända... men men lika bra de, för i Maj börjar jag 06.30 varje dag =)

Jag skulle ju ha jobbat till 21 igår, men fick gå hem redan vid 17, visserligen mindre timmar betalt, men samtidigt så va de skönt att komma hem i tid.

Direkt när jag kom hem svängde vi ner i källaren och röjde,... inte så värst mycket som slängdes, men det blev mer ordning än tidigare. Så även om det är lika mycket prylar i förådet så känns det som att det har minskat med hälften. Super skönt ! Idag ska vi fortsätta vara duktiga och ta tag i klädkammaren igen,... eftersom källaren har varit minst sagt överbellamrad så har vi inte fått ner vinterprylarna där, så de står i klädkammaren och tar upp massa plats. Även sånt som vi sällan använder men inte kan slänga står där inne och tar plats. Ikväll åker det ner i källaren =) De känns helt underbart ! För snart är klädkammaren helt klart, med allt vad det innebär.

Jag har redan börjat, så nu står det en del saker i hallen istället, som ska till tippen... dit ska vi direkt när Daniel kommer från jobbet.... kanske kan lura ut honom till barkarby oxå... men de e tveksamt... jag skulle ju vilja ta en sväng på IKEA å inhandla lite till balkongen så jag kan sätta fart med den i nästa vecka. Jag har hittat massa bra prylar nu =) bara möbler kvar att fixa... men de e inte helt lätt att hitta en mysig soffa som passar utrymmet, och plånboken.....

Min moster har lovat en sväng på plantagen, antagligen nästa vecka, så de skulle vara skönt att ha krukor å sånt klar så de bara är att plantera "grönsakerna".


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback