en "ledig" helg

Idag har jag varit i Bredäng å firat mormor. Trots att jag kollat upp när jag skulle åka för att komma i tid, så kom jag typ 20min sent. Inte mitt fel dock. Jag tog den tunnelbana jag skulle, bytte till tvärbanan i Globen, något som jag alltid gör, å jag hinner normalt sett ner till "mitt" tåg. Men inte idag, jag vet egentligen inte om tåget var tidigt, (inte särskilt troligt) eller om det varit stopp, å nu va tågen sena, för när jag kom ner på perrongen var det 15min tills nästa tåg mot Norsborg skulle komma..... *suck*. Jag hade säkert hunnit ner om jag sprungit, men som ni säkert vet så ser man inte om ett tåg står inne när man kommer med tvärbanan å ska byta till tunnelbanan i Liljeholmen, man ser när nästa tåg kommer, men det står aldrig att den är 8vagnar eller nått,.... Riktigt jävla dåligt tycker jag.

Jaja när jag väl kom till Bredäng så vare bara sätta sig å käka, korvståganof med ris, helt okej, även om jag inte är sådär überförtjust i korv.....
Mormor vart i allafall glad för pressenten hon fick =) Onedinlinjen på DVD.


Ikväll ska jag slappa =) Njuta av att det faktiskt är en ledig helg på riktigt, bortsett från firandet idag.

Va på IKEA igår med mamma, å fick sådanna vårkänslor så de e inte klokt ! De har tagit fram alla sommar/ute-möbler =) Sen har de ju byggt om å satt upp ljusa gardiner överallt i sina visningsrum =) Å jag vill bara få ordning hemma !!!! Men nu har min symaskin börjat strula..... *suck*

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback