Dagen efter Romme

Åkte skidor igår i Romme. Riktigt kul, men jag har en känsla av att de kommer bli ännu roligare när man blivit ännu bättre på de där med att svänga å hålla ballansen =P

Jag rasade bara 1 gång, jag körde inte in i någon, och jag bröt inga ben =)
Jag höll mig till de enklare backarna, började med grön, å de va nog tur de, för annars hade jag troligtvis brutit nått eller några ben =P Man får upp rätt bra fart även i gröna backar, å har man då inte koll på armar och ben, å då stavar  å skidor, så är det skräckblandad förtjusning som man känner när man åker. Men det gick bättre å bättre, särskilt efter att jag spänt pjäxorna nästan till MAX ! 

Jag klarade mig upp i släpliften utan att rasa eller göra bort mig på något annat sätt, släpliften gick HELA vägen upp till toppen..... så de va en bid att stå..... Jag fixade knappliften, inte så svårt kanske, men ändå, ..... I did it !

I slutet av dagen åkte jag i Röda backen =) inte hela vägen, men ändå, de är faktiskt rätt stor skillnad på grön och röd backe, både i lutning och utförande.... Fördelen med att åka i rödabacken var att de inte va lika många barn där, som i den gröna..... Barn är läskiga i backar, för man vet lixom inte var de tänker ta vägen,.... å jag vill inte åka in i någon unge....


Till nästa säsong ska jag ha egna pjäxor =) Ska köpa en bättre jacka oxå, för den jag åkte i nu är inte riktigt optimal, den är för byllsig, och den sitter inte bra. Så jag ska investera i en ordentlig skidjacka, som såklart matchar mina SHOCK-ROSA brallor =P  

Jag trodde att jag skulle ha tokont i kroppen idag, men jag har bara lite känningar i vaderna, annars är jag bra trött, eftersom gårdagen va så lång,....


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback