nattjobb

Medans ni andra har sovit, har jag serverat en å annan burgare å nuggets till folk som tydligen festar till det REJÄLT en måndagskväll, veckan innan löning.....

Kom hem för typ 30min sedan.... fick alltså gå tidigare från jobbet.... missade visserligen lite lön då.... men de kändes som att de va helt okej att missa 1timma.....

Att jobba lunchen, som jag gjort tidigare dagar känns som rena barnleken ! Visserligen är det konstant att göra då från typ 10.30 till 16 men då är det mest enkla beställningar.... å man serverar nycktra människor.....

Att jobba natt, en vardag, innebär att man inte alls kan planera passet...... Helt plötsligt så dräller det in horder av folk som ska ha mat IGÅR!!!!!   Alla pratar i munnen på varrandra, å tycker att de tar sjuuuuuuukt lång tid att få sin mat..... även om det bara tar 30sek typ..... haha jaja de e ju faktiskt rätt roligt ändå.....

Det som var mindre kul, var att de vart slagsmål..... inget blodigt, (som tur var) men rejält vevande..... kan ju säga att adrenalinet började pumpa direkt,.. och jag såg slaget komma redan innan det kom..... nått har man ju ändå lärt sig av att umgås med så mkt killar..... =P men vi som jobbar får inte gå emellan,.... utan måste ringa på vakt eller polis..... jag förstår att det är så..... samtidigt undrar jag om jag skulle kunna stå å se på när någon misshandlas på rikgigt..... De löste sig iallafall,... de va andra gäster som drog isär killarna ,å den som delat ut slagen drog från restaurangen......

Nu ska jag ta å ringa Danne å kolla så han är vaken och redo att åka till jobbet,.... sen ska jag SOVA!!!! får se hur bra det går...... imorn jobbar jag 01-06... så jag tänkte nog försöka vara lite vaken under dagen, för att slumra ikväll.... å ställa larmet lagom till de e dax att åka till jobbet.....

Ha en bra dag nu allihop!

Njut av solen åt mig med !!!!!

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback