en märklig dag...

Första dagen på jobbet, sedan 23 December, är avklarad. Jag fick en del gjort, å har fått göra det mesta helt själv hela dagen =) De är bara jag å Marie på Supply nu den här veckan, så jag får sköta mig själv, å de känns som att de går bra =)  Vissa saker kan jag inte göra, men de är för att Erik eller Venke har påbörjat ett projekt, utan att lägga in det i våra system,... Men men, dagen gick förhållandevis fort, jag har en känsla av att morgondagen inte kommer gå lika snabbt....

Jag gick hemifrån straxt efter 7 imorse, då va A uppe, men av den enkla anledningen att han va tvungen att plocka undan de sista i lägenheten innan hantverkarna kom, som för övrigt kom vid 8...

Sen har de tydligen varit igång hela dagen, så dörrarna i trappen har varit öppna.... för oss som har varit hemma så gör de inte så mkt, men de är nog mindre kul för dem där ingen varit hemma under dagen. Tänk er själva att komma hem från jobbet, å se att ytterdörren är öppen, å ingen är där.....

Jag kom hem ganska precis kl 18, då va de fortfarande inte klara, trots att vi fått information om att de skulle vara klart 16:30..... dom va klara (stängde dörren) straxt efter 19

Då hade jag varit å handlat mat, pizza till A och kebab till mig.... kändes inte som att vi (läs jag) orkade laga mat när hemmet var uppåner, å man inte viste när vi skulle ha lägenheten för oss själva igen....

De som är lite kul är att jag nu fick tillfälle att prata lite mer med våra närmaste grannar, som för övrigt är riktigt trevliga =) 

A får tycka vad han vill om att bo i lägenhet, jag gillar det =)  Å allt blir faktiskt vad man gör det till.... 

Nu ska jag ta tag i disken, för A kommer inte göra det,....

Imorn ska jag tvätta mina kläder, och städa lite hemma.... när A tänker tvätta har jag ingen aning om, å inte bryr jag mig heller,... han tar för givet att jag ska tvätta allt,... men nu är det slut med det... vill han ha rena kläder får han fixa det själv.  Ska köpa dammsugarpåsar på vägen hem imorn oxå, så kan jag få lite fint hemma =)   

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback