en konstig helg.

I helgen va de tydligen alla hjärtans dag,..... Enligt mig är det en riktig skit dag ! Kommersiell skit, helt enkelt.... Den firas INTE ! Kommer aldrig fira den. Av ren princip. 

Sen att de bara e massa träliga kärleksfilmer på TV gör ju inte saken bättre..... BOORIIING!!!

 " nej, jag är inte på världens bästa humör."

Jag och sambon har pratat mest hela helgen, å de har inte varit enbart possitiva tongångar, även om de är samtal som vi måste ta, för att komma vidare.....

Jag har ingen lust att gå närmare in på vad vi diskuterat, och jag kan inte säga vad som kommer att komma av de heller.... De kan bara tiden utvisa. Men de va nödvändigt att ta tag i detta nu. 

I lördags (när jag inte firade alla hjärtans dag) va jag hos Carina och Daniel (som "firade" i fredags) å käkade middag å kollade på Schlager, som egentligen inte längre kan kallas schlager,....

Rätt låtar gick vidare,  men jag fattar fortfarande inte vad den internationella juryn tillför..... å duelleringen är bra tramsig.....

  1. Lilli och Sussie är underbara! Låten kommer spelas flitigt hos mig =) 
  2. Lasse Lindh helt underbar låt ! Kommer spelas flitigt hemma hos mig =) och säkerligen på P3
  3. Jennifer Brown TRÄLIGT!!!! Pallade inte lyssna ens. 
  4.  Heat kändes på riktigt, även om sångaren kunde ha dragit ner smilbanden lite..... Bra låt.
  5. Markoolio HUMOR!!! Skönt med en parodi på förra vinnaren. Kanske inte HIT men så SÖT! 
  6. Amy... den va helt enkelt inte bra, å den passade inte henne alls. Tjejen har inget register, hon saknar helt de  lägre (mörkare) tonerna å de låter bara falskt när hon försöker, de högre (ljusare) tonerna blir mest skrikika. Hon är söt, men that´s it. Sen att hon kläs som en nickedocka gör ju inte saken bättre. 
  7. Copkies & Beans, helt okej låt, som en kombination av, Dolly Parton, Beth Midler och  hon den rödhåriga som även är skådespelare
  8. Måns levererade som han skulle, men inte mer. Kommer säkert spelas en del, även hos mig..


Idag har jag absolut inga planer, eller jo jag ska boka tvättstugan, och kanske ta tag i sovrummet....  men vi får se....


Nu ska jag kolla vidare på dumburken,.... koka kaffe å göra några mackor...


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback