planering är A och O...

Har jag nämnt förut att min sambo inte är världsbäst på att planera.... ?

Han befinner sig just nu upp i Luleå,... åkte tåg dit, och ska åka tåg hem..... å de e ju inget konstigt med de.....

Tåget gick från stockholm 18.10, nattåg med andra ord, A har sittplats.... tåget va framme i Luleå 06:50,.... behöver jag säga att jag inte va avis på den resan..... hehe

Sen har de sovits och festast, å nu har han fått feber.....  Tanken va att ta tåget idag 13:50 från Luleå, men då hade de nog varit bra att boka plats INNAN man drog..... så nu kommer han åka från Luleå imorn, riktigt när vet jag inte ..... men så fruktansvärt många tåg lär de ju inte gå..... 

I min värld så åker man inte upp till Norrland, utan att ha bokat biljetten hem...... sen skulle jag ta flyget,..... å inte tåget.... även om tåg är mer miljövänligt, så pallar jag inte att sitta på ett tåg i så många timmar..... då ska man ha 1a klass biljett, å de vet ja inte ens om de finns på de tågen..... å sovplatserna är sjuukt obekväma.....  Jag har åkt "samma tåg" som A gjorde nu, för en massa år sedan, när jag skulle upp till Piteå å spela Pite summergames, å den resan va allt annat än bekväm......

Så nu sitter jag här i min ensamhet.....  å känner att jag borde ta tag i disken, samtidigt så känner jag att jag verkligen inte orkar.... men jag måste fixa de innan jag går å lägger mig.... för jag har ingen aning om hur min dag kommer se ut imorn.... de kan ju vara så att jag måste iväg på jobb eller nått liknande.....


I morse var första dagen som jag var tvungen att vara klar 07:30, å de va jag inte.... hade nämligen på känn att jag inte skulle få nått jobb idag.... å sen orkade jag inte.... Jag va typ klar,... hade duschat åså ,... så OM de hade ringt så skulle jag bara ha behövt klä på mig....
Vid 9 ringde de en tjej från Manpower å sa att hon hade ett möjligt jobb till mig, hon skulle pressentera mig för personen på företaget å sen höra av sig till mig igen.... å då är det i första hand intervju som de handlar om.... men de lät lovande.... å dessutom så är det ett längre uppdrag, å de e ju possitivt =) De är ju faktiskt en säkerhet att ha längre uppdrag,.... de gör att man kan planera sitt liv lite mer.... å de ger ju ett visst lugn att veta att lönen kommer komma in på kontot, å man får in rutiner i livet som gör att allt faktiskt flyter på mycket smidigare..... 

Allt i livet blir enklare när man har ett jobb, å får lön varje månad.

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.
Postat av: bella

som sagt du tvekade inte att fly från lågorna.

förstår inte att man vill utsätta sig eller sina nära för att rädda sitt hus eller sina privatsaker ibland får man leva på minnet.



håller tummarna för dig på manpower

//Puzzzzzzzzz

2009-02-09 @ 21:38:51
URL: http://vaniljmousse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback