Något är Jävligt fel i AIK

AIK sparkar Rikard Norling  trots att Gnaget kommer på 5e plats så sparkas Rikard, en 5e plats är inte bra, men heller inte katstrof. Jag vet inte vad styrelsen i AIK vill få ut av detta, AIK har haft  7 tränare på 10år  och vad har de get ? 1998 tog AIK SM-guld med Stuart Bacter vid rodret, -99 spelade AIK i Champions League och gjorde de bra, Baxter va kvar till 2002, sen var karrusellen igång

Olle Nordin (2001-2002)

Peter Larsson (2002, tog över när Nordin försvann)

Dusan Uhrin (2002, tog över efter Larsson)

Richard Money (2003-2004)

Patrick Englund (2004, tog över när Money sparkades)

Rikard Norling (2005-2008)


Under denna tiden har de varit totalt kaos i gnaget, de har varit STRUL på läktaren, spelet har varit KATASTROF,  informationen från styrelsen har varit USEL. Ingen har vetad vad den andre haft för sig, ingen har velat ta ansvar. Vi har halkat längre å längre ner i tabellen, för att tillslut åka ur Allsvenskan, Norling tog oss tillbaka direkt, vi kom 2a de året,  och vi är fortfarande med där uppe, inte i den absoluta toppen men ändå, med tanke på att vi drabbats av skador på spelare, försäljningar, värvningar som inte lyckats och en säsong som faktiskt inte liknar någon annan tidigare säsong, så är vi ändå 5a, sen kan man stirra sig blind på poäng å sånt, å då är de ju inte bra, vi slutade på 9poäng färre än Helsingborg på 4e plats, men det är faktiskt bara 3 vinster som skiljer.....

Något är JÄVLIGT fel i AIK! Vad jag vet så har man haft en långsiktig plan för att nå framgång....
Jag vet inte exakt hur den planen var/är utforman, men jag tvivlar starkt på att den typen av turbulens som varit nu var en del av den planen....

Spelarna ville ha Rikard kvar
  Fansen vill har Rikard kvar men styrelsen väljer att sparka honom. Jag är säker på att Stahre är en toppen tränare, men jag tvivlar på att han är redo att ta över..... att ge Rikard skulden, vilket man gör när man sparkar någon som nu, är  åt helvete fel ! jag tror att Rikard hade kunnat få AIK att klättra de få placeringar som är upp till toppen. Många av de spelare som varit skadade är tillbaka, eller på väg tillbaka.
Jag är riktigt besviken på AIKs styrelse !

Jag ville ha Rikard kvar!


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback