This day

De sköna med att ha ett jobb är, förutom att jag har något vettigt att utföra på dagarna, att jag faktiskt kommer upp i hyffsad tid äve¨n på helgerna, förutsatt att jag kommit i tid någorlunda tidigt...

För mig som gått utan sysselsättning i över 6månader, nästan 1år, så är det helt underbart att gå upp å ligga en stund i soffan å kolla på TV, nu på vintern är det Vinterstudion på Svt som gäller =P Självklart hade de varit trevligt med sällskap, men de kan faktiskt vara rätt skönt att få vakna till ifred..... Tror faktiskt att A tycker de är ganska skönt han med, för mitt morgonhumör kan vara riktigt jävligt. 

Min plan idag är att göra så lite som möjligt,.... men de lär ju inte hända.... de behöver fixas hemma, jag behöver köpa en dragkedja till kjol, funderar på att lämna in kjolen å få den fixad, för jag tvivlar starkt på att min symaskin fixar en dragkedja,... då behöver jag dessutom inte fixa annat än att hitta en lämplig skreddare, eller nått.... 

Jag måste ner å kolla när vi har tvätttid, för jag kan inte komma på när jag bokade.... de ska julstädas i sovrummet, för där har jag inte hunnit, å A städar resten av huset genom att slänga in så mkt som möjligt i sovrummet.... utan att lägga sakerna där de ska vara.....*suck*

De är en hel del som ska fixas innan jul, vi ska köpa gran (plast), köpa julgardiner som ska hängas upp, sen ska städningen upphållas, å de är inte helt lätt faktiskt.... A är duktig på att moppa och damsuga, diska å sånt,... när de MÅSTE göras, han är inte riktigt lika bra på de där med att småplocka och ta undan direkt.... jag är väl inte heller världsbäst på att plocka,.. men jag försöker bli bättre, och jag har blivit bättre...
Sen vet jag att de skulle bli ännu bättre om vi bara fick mer förvaringsmöjligheter (läs bokhyllor)  men de får vänta, så mkt pengar har vi inte .... =(


Nu ska jag njuta lite av att kunna slappa =) Så får vi se vad som händer under dagen.... kanske skulle ringa Bettan å kolla vad hon har för sig....


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback