"kamphundar..."

Idag har jag även varit på Si en sväng. De va glöggmottagning för ambasadpersonalen (utlandsambasaderna i Sverige) med Luciatåg, Tjejerna från Scengymnasiet var riktigt duktiga =)  
Jag kom hem för 30min sedan, så jag har haft en låååång dag. 

På tunnelbanan hem satt två killar med varsin staffis,....
Så fina hundar,... normalt sett..... visserligen så var dessa två oxå fina,... men inte särskilt väluppfostrade, speciellt inte en av dem.....
Jag blir inte direkt lugn av att se en staffis med munkorg, eller att ägaren smäller hundens huvud i väggen..... för att få hunden att sluta skälla och inte försöka attackera den andra hunden =/ eller sitter å häver ur sig så intelligenta (IRONI) kommentarer (till brudarna på andra sidan gången) som 
     - ni skulle se en riktigt fight... sååå häftigt !  

Eh asså jag vet inte vad ni anser, men jag tycker INTE att det är häftigt att se hundar (eller andra djur) slita varandra i stycken..... En sak är djur som jagar (lejon, tigrar,krokodiler) för att äta. Men när det handlar om människor som bara vill tjäna pengar, och få makt och respekt  enbart för att deras hund är stark, det är bara sorgligt. Jag tror att förarn, eller någon annan har meddelat föraren om att två hundar va på väg att börja bråka i ena vagnen. För i Högdalen stod det två väktare å väntade precis där hundarna befan sig..... Väktarna gick inte på som de normalt gör, utan började prata med den av killarna som gått av,..... den andra killen (han med bäst koll på sin hund) skulle väl egentligen oxå gått av där, men valde att åka vidare för att undvika ett bråk.

Jag förstår att folk blir rädda när två så stora och starka hundar är på väg att flyga på varandra, och att dom oxå på grund av ren okunskap tycker att det är hunden som är problemet,.... jag skulle vilja påstå att kommentaren ovan visar att ägaren är problemet.... inte hunden.... Alla hundar kan ha problem med aggresivitet, men stora hundar är läskigare och kan göra större skada....

En kamphund skulle rent teoretiskt vara en chihuaua lika väl som en pitbull,... Precis som att man inte kan säga att killar som söker bråk alltid ser ut på ett visst sätt, nämligen stora och muskulösa.... kan man inte säga att alla staffisar och pitbulls är kamphundar.

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.
Postat av: Zid

Haha! Välkommen till Redline!

Ryktet går att jag kanske flyttar till guldish.. ;)

2008-12-03 @ 10:15:00
URL: http://banditking.blogg.se/
Postat av: Anna

håller med dig till hundra. det är ägaren som är problemet eftersom det är dom som uppfostrar hunden. det är inte hundens fel ifall den har fått en pissig ägare.

2008-12-04 @ 12:39:30
URL: http://randomblonde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback