SKANDAL på Råsunda

Så har de hänt IGEN!!!!!




Återigen kastar bajen-"supportrar" in fyrverkeripjäser på planen.
Återigen avbryts ett derby på Råsunda, och återigen så återupptas matchen.

SKANDAL anser jag.

Nej de handlar inte om att de va Bajenklacken på södrastå som orsakade kaoset, jag hade sagt samma sak om de vart AIK-klacken.

Det är skandal att de ens är möjligt att ta inte fyrverkeripjöser på läktarna, inte nog med att de är förbjudet, precis som all annan pyroteknik, det är dessutom LIVSFARLIGT!  Att de dessutom riktar pjäserna så att de briserar precis brevid, i detta fall, AIKs målvakt är enligt mig helt VANSINNIGT ! De visar på så total brist på respekt, för allt och alla.

Hade jag varit bajjare så hade jag skämts för de. Den stora majoriteten bajjen-supportrar uppför sin, men tyvär så är det ett gäng vilsna småkillar som förstör festen, förstör för det egna laget, förstör för resterande fans, förstör för fotbollen. 

Jag kan hålla med om att den straff som AIK tilldelas är tveksam, men sånt händer. Att någon/några hivar in "bomber" på plan, visar ju bara på att någon haft för avsikt att smälla av dessa unde matchen, det finns ingen rimlig förklaring till att man tar med sig fyrverkerier till en fotbollsmatch.

Jag anser att man ska bryta matchen HELT, inte återuppta den. Nu vart de dessutom så att Bajjen kvitterade, så killarna som kaosade vann, de fick precis som de ville. 

Jag är stolt över AIK-klacken. De stog kvar å sjöng, de va ingen som sprang in på planen, det haglade inte grejer ner på spelarna. Jag är STOLT att vara gnagare !

Martin Hansson gör en stor tabbe när han inte blåser av matchen vid den första bomben. Jag förstår att man inte försöker tömma södra läktaren och sedan spela klart matchen. Då hade vi haft krig utanför Råsunda.

Jag är ledsen för alla dem som går på fotboll för att få se på FOTBOLL och får se detta. Jag lider med de föräldrar som har barn som de skulle vilja ta med på fotboll, med som efter sånna här händelser överväger att stanna hemma, för så är det. Särskilt de föräldrar med små barn. Även om man inte tänkt sig att gå på ett derby, för dem som sällan går på fotboll, av olika anledningar, kan detta va sådant som gör att de inte återkommer lika ofta.

Jag blev glad när jag såg intervjun med Ola under avbrottet, han var riktigt arg, han visade sådanna känslor som jag skulle vilja att fler fotbollsledare visade. Jag vart även glad av att höra
Sleyman uttala sig. Däremot vart jag arg,besviken och riktigt upprörd när bajjen-tränaren utalar sig om samma händelse, att inte ens kunna uttala sig när något så avskyvärt händer är bara pinsamt, även om man fokuserat på det sportsliga så måste man ju ha en åsikt om de som hänt, men tydligen inte om man är tränare i bajjen. KATASTROF!!!

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.
Postat av: Isabella

det verklar alltid vara skandal på lagens läktarsida.

är det inte något hammarby gör så är det Aik är det inte aik så är det DIF.



Men skandlaer hör väl till tyvärr.

2008-08-27 @ 10:41:15
URL: http://vaniljmousse.blogg.se/
Postat av: Holle

tycker faktiskt att den största skandalen är att inget görs åt problemet. De som har makt inom fotbollen vill inte ta sitt ansvar, utan man gör som alltid, skyller på någon annan...

2008-08-27 @ 18:28:35
URL: http://sholmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback