Mamma mia och The Talk...

Gårdagen förflöt utan större problem...

Jag vaknade tidigt, trots sen hemkomst,... A vaknade runt 12, å såg biljetterna till Mamma mia på soffbordet, å undrade när de va vi skulle på de,...Han hade missat att de va den 24, jag vill inte påstå att han har ett gott minne......

Vi gjorde iordning oss, som hålltid för när vi va tvugna att gå hade vi OS maran, å vi höll tiden ganska bra,.... 
A vart riktigt stressad över att jag inte va helt klar när vinnarn gick i mål, hans stresströskel är vansinnigt låg, (faktiskt lägre än glocal net) Vi gick iväg å käkade kebab, satt på deras trädeck å åt i solskenet, å jag passade på att vädra mitt missnöje.
Jag förklarade lungt å sakligt vad jag va missnöjd med, och att vissa saker MÅSTE ändras, annars kommer han vara tvugnen att flytta ut. Han verkade fatta, men jag vet inte om han kommer kunna ändra på sig,... men jag känner att jag måste ge honom chansen, både för min egen och för hans skull. Nu är det upp till honom om han vill fortsätta vårt förhållande, jag har satt bollen i rullning... å jag kan bara hoppas att han inser att de är allvar nu.

Vi åkte in till Globen, å de kändes som att A hade en del att fundera på,... själv va jag bara trött å lite tom i huvet, äntligen hade jag fått sagt de jag ville säga, så jag kände mig samtidigt lite stolt över mig själv, de är inte lätt att tala om för sin sambo att man är missnöjd med honom, och därför oxå förhållandet.

Mamma mia va MAKALÖST BRA!!!
Jag satt å rös mest hela tiden. Å kände verkligen att någongång så vill jag oxå stå på en scen å mederka i en musikal.
A satt å såg ut som ett barn på julafton, vet inte hur många musikaler han sett, men han skulle nog aldrig erkänna för sina polare att han faktiskt tyckte att de va riktigt kul..... straxt innan första akten började så hävde han ur sig att de aldrig blir lika bra i sverige/på svenska, när man gör musikal, jag undrade hur många musikaler han sett i sverige, å fick nått svävande svar om att de inte spelade någon roll, alla vet ju att de är sämre i Sverige.....
-Ehh de kan säkert vara så, men om man inte varit på någon musikal i Sverige så tycker iaf inte jag att man ska uttala sig,....
För övrigt så har A NOLL taktkänsla, han lyckade med att klappa i en helt egen takt, jag är facinerad över att man har så taskig taktkänsla, inte konstigt att han inte dansar....

Jag kan ju erkänna att jag stundtals kom på att jag inte lyssnade så mkt på sången, utan satt å kollade på sångtekniken,... haha jag är skadad, sen satt jag å kollade på hur scenen va uppbyggd, hur många byxben de hade, å lite sånt.... Vissa av sångarna sjöng gudomligt ! andra kände jag mest obehag av att lyssna på,.... de kändes ansträng å inte alls naturligt,...
Men totalt sett så va föreställningen UNDERBAR!!!!

Ikväll är det derby, jag vill gå, men vet inte om jag har råd, egentligen... å helst så vill jag ju sitta med J och AP,men de lär ju inte gå, dels är de för dyrt, å dels så lär de vara fullsatt just där.... jaja vi får se hur jag gör...


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback