Derby på TV

Blir inge solna ikväll för mig, jag har vänt å vridit på slantarna å insett att jag inte har råd,... jag vet hur mkt pengar som går på ett derby,.... biljetten är svindyr, man ska käka mat, för middag hinns inte med innan man åker in..... å sen är man hungrig på hemvägen igen.... å då är inte alkoholen inräknad....*suck*

Så jag blir hemma ikväll,... dessutom så kommer mina knän att tokstrejka känner jag, dom har strulat i två veckor, å efter att ha kollat på vädret på 4an så ser de ut att kunna bli jobbigt väder,... inte så mkt i regnform utan mer på de viset att mina knän känner av lufttrycks-förändringar *jobbigt som fan* ja vet att de låter skumt, men de är faktiskt sant,.... stadigt väder är inga problem, oavsett om de är värme (såklart bättre) eller kyla, däremot när de är ostadigt väder så gör mina knän ont, mer eller mindre konstant.... å att stå på ett kallt å ruggigt råsunda å få ont i knäna, de är inte kul.... så jag stannar hemma... =(

Ska snart upp till centrum å köpa ibumetin på apoteket, måste nog handla lite mat oxå,.. så de kan tänkas att de blir en tripp till Willys,.... får se hur jag gör... men de lutar åt Willys,... måste handla konserver å sånt,... å de e billigare där än i centrum,... dessutom så har de mer att välja på .....

Känner mig lite duktig faktiskt,... jag sa ju att jag skulle fixa disk å sånt direkt, istället för att vänta till senare,... å de funkar riktigt bra =) De har inte varit några diskhögar i köket på en hel vecka, å de e bra för att vara hos oss,..... visserligen så har A slarvat lite,... men eftersom jag diskat undan mitt direkt när jag är klar, så verkar de som att även han känner sig tvugnen att göra de,... för nu är de så tydligt vems disken är.... =P

Lunchen idag blev pannkakor, som jag gjort själv,... de gick faktiskt riktigt bra =) gjorde en lite sats, så de blev 4pannkakor, å de e precis lagom för mig =)  har ingen pannkakslagg hemma så fick göra den i vanliga pannan, men de funkade de me,.... Middag har jag kvar sen igår,... men jag måste som sagt köpa lite konserver,... har ingen svamp kvar.... så ska köpa kantareller å lite sånt... köper inte färska kantareller,utan sånna på burk,.... färska får mamma ta med sig från landet =P
 
Nu ska jag göra lite nytta här hemma =) borde söka jobb oxå. så de ska jag ta tag i senare.... jag hatar måsten, men jag vill ju samtidigt ha ett jobb,... men eftersom min dator inte funkar så måste jag göra om mitt CV, vill inte skicka ut standard formulär.... men först göra lite nytta hemma .....

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback