datorhaveri och städmani

Min dator har bestämt sig för att INTE fungera. Den går inte ens att få igång ordentligt, jag kommer bara till Acer starup repair (har en acer dator). Det suger verkligen !!!! De suger att startup-repair inte kan hitta en lösning på problemet,... vilket betyder att jag måste ringa min moster å kolla om hennes man kan ta sig en titt på datorn,... de räcker med att jag får igång den så pass att jag kan flytta mina filer till en annan hårddisk, sen måste jag köpa en ny dator... vilket jag iofs ville göra ändå, vill ha mer minne och ram-minne,... Nu hoppas jag bara att de går att rädda filerna, har ju alla mina bilder, å min musik, å skolarbeten å mitt CV å en massa annat som jag lixom vill ha kvar.....


Just nu så använder jag A´s dator, han e säkert inte alls glad för de, men vad ska jag göra ?! Min funkar ju inte .....

Igår va jag verkligen super duktig =)
Jag va innen istan å träffade mamma, mötte henne på centralen kl 10:00 sen fikade vi, å sen tog vi en sväng i lite affärer, mamma hittade lite tröjor, jag hittade visserligen en del fint, men inget som köptes igår.... sen gick vi drottninggatan en bit för att ta oss till Sherraton (stavas?) där mamma skulle på kurs.
Vi va tidiga så jag köpte en glass, för mammas pengar, såklart =P jordgubben va SUPER god ! Den smakade verkligen riktiga jordgubbar  ! Blåbären va inte lika god, men ändå helt okej,... sen packade vi om lite i påsarna, jag skulle ha en påse med äpplen, som de plockat på landet, dom e faktiskt goda, å en del är stora oxå=) Så nu ligger de två fryspåsar med äppelskivor i frysen, så i höst blir de äppelpaj, ska få ännu mer äpplen när någon av dem kommer hem nästa vända =) Yeey ! Jag ska försöka mig på att göra min egen äppelmos å lite annat gott.

När jag kom hem från stan så satte jag igång att laga mat, helstekt kotlettrad, med pommes å bearnaisås, och lite morötter =) De vart sååååå gott ! Invigde balkongmöblerna med att äta min lunch där, de va ju bra väder på dan igår =)Sen satte jag igång å städa. Jag började med att rensa i städ/pryl-skåpet, de va MYCKET skit ! slängde en hel påse med skräp, flyttade om så att de vart mer ordning oxå. så nu hittar man i skåpet =) sen fortsatte jag med resten av köket. golv, spis (ugnen ska rengöras idag), ska även ta fönser å luckor idag.
Sen satte jag igång med att städa på min sida om sängen (jag varken vill eller får städa på A´s) jag flyttade ut mitt sängbord till hallen, där de förövrigt passar riktigt bra =) flyttade lite på byrån,som nu är mera städad och fungerar som sängbord, mkt bättre, känns mkt lufftigare  =)
Damsög golvet i hallen oxå, eftersom jag skulle ställa ut bordet där. sen tog ja tag i toaletten, så nu är toastolen ren å fräsh =) får ta golv å sånt vi senare tillfälle =)
Konstigt nog så vare faktiskt kul att säda igår =) Mkt för att jag bestämt mig för att tänka som om jag levde ensam.... tänker inte fixa A´s grejer, de e hans huvudvärk, jag tar min disk direkt, på de sättet så behöver vi inte diskutera vems disk de är som står.... jag ska även försöka med att grovstäda en gång i månaden,... eller försöka ta lite i taget som nu,... så att jag aldrig behöver ta allt på en gång,.... lite åt gången är bäst, då känns de inte så överväldigande heller, men att göra som igår, ta de som måste göras, å sen sånt som jag vill göra, då funkar de riktigt bra =) Å att A inte va hemma gjorde de faktiskt lättare, då är han inte ivägen för mig, å jag är inte ivägen för honom, eftersom vi städar på väldigt olika sätt, så de e lika bra att vi inte städar tillsammans,... då blir vi bara osams om hur och i vilken ordning saker å til ska göras,... han tycker även att jag tar för lång tid på mig på småplock,... de e ju bara de att småplocket är de som gör att de ser stökigt ut....

Idag ska jag som sagt ta tag i fönstren, dom är såååå skitiga ! å ska ta tag i köksskåpen, och om jag orkar å har tid så ska jag ta tag i klädkammaren, som är väldigt rörig för tillfället.... med lådor å massa skit som A bara släng in,, kan bli intressant att se vad som finns därinne.... haha

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.
Postat av: Carina

Kan du kom hem hit sen och städa hos oss.. hehe! =OP

2008-08-21 @ 13:40:29
URL: http://wimsmommy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback