trevligt sällskap

Igår kom Camilla över för middag och hockey. Som vanligt supertrevligt ! Alvin har träffat henne så ofta nu att han skiner upp som en sol när underhållande "tant" Camilla kommer... Så kul att se !

Jag och Danne hade bestämt oss för att bjuda på fisk, och jag kände för att göra soppa. Vilket visserligen innebar att jag fick handla en massa saker trots att vi storhandlade i måndags... men ska man göra Thai-inspirerad fisksoppa så måste man ju ha rätt grönsaker och sånt.

Fröken Ålhed är ju dessutom alergisk mot en massa mat, så jag väntade med att börja laga maten tills både hon och Danne kommit hem. Fördelen med just soppa är ju att det går ganska snabbt att laga. Soppan blev riktigt god, och vi har massor över, vilket betyder att vi har mat för flera dagar framåt.

När hockeyn väl kommit igång undrade vi alla "när" matchen skulle börja.... AIK tog visserligen ledningen, men tempot lämnade mycket att önska, och såklart tog Färjestad tillvara på det, och både kvitterade och tog ledningen. Även Kalle kom över igår, vilket var riktigt kul. Han är här på tok för sällan för att bo så nära.

Vi snackade och stämningen var riktigt bra, även om både Danne och Kalle mest var intresserade av hockeyn, nu hade vi ju bytt kanal till 4sport och norrlandsderbyt; Luleå - Skellefteå, en match med högt tempo och riktig slutspelskänsla.

Straxt efter 22 tog sig både C och K hem, alla ska ju upp för att gå till jobbet. Jag och Danne städade undan, och kikade lite på hemnet innan vi la oss i sängen för att sova.

Vad gjorde ni av Alvin under tiden? kanske någon av er undrar...
joda han satt med under middagen, och sen somnade han straxt innan 20, och sov sig igenom det hela. Han vaknade hungrig straxt innan 05, fick välling av mig, ny blöja av Danne, sen somnade han om och sov till 07:30. Då vaknade han pigg och glad, och leker nu själv i resesängen.


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback