resesängen är toppen

Sedan jag plockade fram resesängen har dagarna blivit oändligt mycket lättare. Alvin leker på som vanligt, med den skillnaden att jag inte behöver "passa på" honom på samma sätt som innan. Jag förstår såklart att det inte kommer funka hur länge som helst,... och det är inte så att han är i sängen hela tiden... men just nu funkar det.  Dels så vill han leka själv, han vill inte sitta i knät hela tiden, dels så kan jag sätta honom å han sitter en stund, men rasar sedan utan att slå sig.

Dessutom så sover han riktigt bra. Jag lägger honom på med huvudet på kudden, lägger över täcket och stoppar nappen i munnen... några minuter senare sover han. Perfekt! När han sedan vaknar tar jag bara bort täcket och han leker igen.

Det fina med detta är att jag kan ta en dusch även om han är vaken, för han kommer ju ingenstans, han kan inte få tag i olämpliga saker att stoppa i munnen.

Jag skulle ju kunna utnyttja tiden när han sover till att städa, och det gör jag också till viss del... men nu kan jag ju städa medans han är vaken, vilket gör att jag kan vila medans han sover, för att på så vis orka mer när han är vaken...

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback