Alvin och vädret

jag tillhör dem som egentligen inte tycker det finns dåligt väder, jag tycker såklart inte om alla väder, och klagar även jag. Men jag har aldrig tyckt att det är jobbigt att klä på mig lite extra, och sen ta mig ut, även om snön yr, SL inte funkar, och det är allmänt träligt väder.

Idag hade jag tänkt åka in till stan för att inhandla en ny åkpåse till Alvin. Vi har en, men den är lixom inte gjord för sittvagn, utan ska vara i en liggvagn. Dessutom är Alvin lite för stor för den... eller snarare lite för rörlig. Hade jag inte haft Alvin, eller helt enkelt inte behövt ta med honom ut, så hade jag faktiskt åkt in idag. Men nu är jag hemma med Alvin, som dessutom är lite sjuk,... så efter att ha pratat med Danne, som är ute å jobbar, bestämde jag mig för att stanna hemma. Hade Alvin varit frisk, hade jag troligtvis åkt in.


Liten AIK:are på väg...
Fotograf: Sara Holmén


Även om vi inte kan ta oss ut, så behöver både han och jag frisk luft. Så jag satte på hjulskydden och ställde ut vagnen på balkongen, med Alvin i såklart, iförd overall. Han somnade för nästan 1h sedan. Jag borde göra annat än att sitta vid datorn, och ska faktiskt ta tag i hemmet nu. Men även jag känner av att Alvin är sjuk, han fick sova på min arm i natt, för att inte vakna när han hostar. Inte bekvämt för mig, men bra för honom.

Igår va jag och Danne duktiga. Vi satte oss ner vid datorn och läste på om vilka dagis och dagmammor som finns i området. Vissa käns bättre än andra, och vissa käns helt klockrena, Alvin står nu i kö till 5 olika dagis/dagmammor och om allt funkar så börjar han dagis 2 januari nästa år.  Innan dess ska vi ta oss förbi och kolla hur det ser ut, vi ska även prata med komunen om hur det ser ut med kötid på de daghemmen vi valt, allt för att det ska klaffa så bra som möjligt.

Alvin 65cm lång
8kg tung

Jag 170cm lång

72,5kg = 2,5kg från inskrivningsvikten.





Alvin och jag hemma hos Lorp på Premiärmatchfrukosttjejsamling.
Fotograf: Anna Pierre



Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback