AIK vill bygga arena i Sundbyberg

Jag och Danne satt å pratade om just detta igår, när vi båda läst rosablaskans båda artiklar i ämnet. AIKs arenagrupp har efter, vad jag antar, konstens alla regler, räknat på och kommit fram till att det mest kostnadsefektiva är att välja Stockholmsarenan. Jag håller med Wilhelmsson om att det skulle svida ordentligt att flytta till södra sidan, men samtidigt är 5miljoner mycket pengar, särskilt med tanke på hur AIKs ekonomi sett ut de senaste åren.

Jag vill inte heller att AIK flyttar från Solna, men förstår samtidigt att PEAB som äger Råsunda inte kommer släppa arenan till priset som AIK kan klara av. Jag vill heller inte flytta med Lagrell till hans och komunalrådens i Solnas skrytbygge, Swedbank arena. Helst skulle jag se att AIK lyckas bygga en egen arena. De två komunerna som känns som troliga alternativ då är Sundbyberg och Järfälla, Sundbyberg känns troligast av de två. Solna och Stockholm går ju bort då de redan har varsin ny arena.

Idag ser jag ett inlägg från en kompis på FB med en artikel om att AIK vill bygga ny arena i Sundbyberg. Såklart är det rena cirkusen just nu, ingenting är beslutat, men jag hoppas på att man faktiskt går på det mer kostnadseffektiva alternativet, även om det suger att behöva flytta från Solna, men jag hoppas att man då gör det som en tillfällig lösning, tills man har en egen arena. Jag hoppas att Sundbyberg ( om det stämmer) beslutar sig för att en stor arena med AIK som delägare skulle vara bra för komunen. Jag tror att det kan göra sumpan till en än mer attraktiv och mer levande stad och kommun.



Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback