lägenhet.....

sitter just nu å kollar runt på hemnet,.... de e inte så att jag funderar på att flytta, varken med eller utan A, men de e kul att drömma,...

Jag trivs där vi bor nu, men samtidigt så är de jobbigt att bo i en lägenhet där man inte har möjlighet att förändra något,.. vist vi har lagt in klick-golv istället för den fruktansvärda lenoleum mattan som låg när vi flyttade in, å vi har målat om i hallen å v-rummet,... men samtidigt så kan man inte ändra på så mkt annat,.....

Jag AVSKYR våra köksluckor, dom är HEMSKA ! Färgen är KATASTROF, och dom är så opersonliga!
Jag avskyr klädkammaren, den är visserligen stor, men så totalt oplanderad !  Jag skulle verkligen vilja göra om den, men de kostar för mkt, å det är ett ingrepp som jag förmodar måste Okejas av värden,,, å sånt pallar jag inte med.

Jag skulle vilja flytta till en bostadsrätt, men jag har inte råd,... =( de suger verkligen,.... så jag ska göra mitt allra bästa för att få ett jobb nu i höst, helst fast anställning,.... men iaf ett jobb som ger så pass mkt cash att jag kan lägga undan pengar,.... ev. så att jag kan utöka mitt sparande både i SKB och nått annat,... de skulle vara sååå skönt !

Jag ska även fixa så att jag får tillgång till de sparade pengar som jag har i Swedbank,... men då måste jag dit å snacka med dem, å eftersom de är ett konto från när jag va liten, så ska de finnas en bankbok till kontot.... den boken försvan för MÅNGA år sedan ! Men tydligen så måste den anmälas i nån tidning,... å de bara för att de är över 5000kr på kontot,,,, å de kostar 1000kr att anmäla den,... IDIOTI !!!!!

Nu ska jag mysa ner mig i soffan med A, som har tagit paus från bökerna,... sen är de snart dax för sängen för mig.... ska ju upp å jobba imorn....

Sov Gott allihop!

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.
Postat av: Petra

Vi bor också i hyresrätt och jag tycker man kan göra ganska mycket bara med inredning. Sedan kostar lite färg inte så fasligt mycket heller. Och planerar man stanna ett tag är det lätt värt det!

2008-08-16 @ 01:17:10
URL: http://www.metrobloggen.se/petra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback