trevlig dag

Igår "firade" vi morsdag hemma hos oss. Min mamma hade för en gångs skull inte åkt till landet över helgen, så jag bjöd över henne på middag. Min och Dannes mamma hade fortfarande inte träffats, av olika anledningar, men främst för att de varit sjuka i omgångar. Men igår va alla friska och lediga, så min mamma, Dannes mamma (Anette) och mormor (Iris) kom över för att äta och umgås.
Jag hade gjort köttfärspaj med tillhörande sallad och youghurt/creme fraiche sås. Det blev riktigt gott, jag lyckades till och med att göra egen smördeg (jag har testat förut, men mislyckats). Till efterrätt gav jag mig på att göra citron och marräng paj, även denna lyckades jag med, efter att först misslyckats med första krämförsöket. Jag hade gärna haft mer citron i pajen, men efter det misslyckade försöket hade jag såklart inte alla citroner intakta. Men pajen gick åt så när som på en liten bit.

Vi hade det riktigt trevligt och Alvin röjde och visade sig från sin bästa sida. Han var ett riktigt litet solsken, och pratade hela kvällen, han vägrade såklart somna medans alla var här. När sedan Anette och Iris gått kom Danne på att han ville möblera om i vardagsrummet. Sagt och gjort. Jag hade Alvin och min mamma fick hjälpa till med möblerna.

Vi har pratat om att möblera om så här tidigare, men inte känt att vi haft rätt möbler för det. Nu har vi inte heller rätt möbler, men vi testar hur upplägget känns.

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.
Postat av: Smsa Låna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2011-07-20 @ 17:26:13
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback