en riktigt bra dag

Det blev en tur till IKEA idag, tillsammans med systrarna Ålhed.
Vi hade det riktigt trevligt och hittade en hel del som vi letat efter. Det absolut bästa vi hittade var en tvådelad madrass i fyndhörnan. Vi har letat med ljus och lyckta efter en madrass till EU-pallarna på balkongen, idag hittade vi den. Helt fantastiskt underbart att vi nu äntligen har ordentliga sittdynor!
Jag hittade även de solcellslampor jag letat efter sedan förra sommaren...
Jag hittade rätt lampa, men i fel färg då, men nu fanns två kvar i rätt färg, så de plockade jag på mig.  Så nu har vi två rosa på balkongen.
Även gardinstänger inhandlades, superbilliga, bara 10kr för både stång och fästen, i vitt. De ska upp nu i veckan, och sen är det min uppgift att få dit gardinerna.
Förutom gardiner så ska det inhandlas tyg att fästa på pallarna, så man slipper se och göra illa sig på dem....
Det ska även köpas "prydnads" kuddar, att ha som ryggstöd. 


Vi köpte även fästen till gardinstängena som vi har i sovrummet, så nu i veckan ska jag köpa panellängder in dit. Både jag och Danne är trötta på filtarna som just nu hänger där för att inte solen ska komma in och göra sovrummet bastuvarmt. Självklart hittade vi även lite annat som vi köpte, men bara sådant som vi absolut behövde.

Vi passade även på att vaccinera oss mot TBE (fästingspruta) Det gick hur snabbt som helst, och kändes inte alls. Danne som är spruträdd va inte riktigt lika "kaxig", han klagade på lätt yrsel och att han mådde dåligt direkt efter,... så den snälla sköterskan som satt sprutan gav honom en klubba. Vi hade hur kul som helst åt detta, så även sköterskan.
Sen åkte vi å käkade på Thaien bakom City Gross, riktigt gott och precis vad som behövdes då.
Sen åkte vi hem...


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback