riktigt bra dag

Å vilken bra dag de blev igår !

Jag och Therese, min svägerska (vilket otrevligt ord egentligen), åkte till Barkarby och kikade i butiker. Jag behövde lite inspiration till balkongen. Hittade en hel del fint, och nu vet jag nästan precis hur jag vill ha det, Danne har ju i princip gett mig "fria" händer... Han har lite svårt att se framför sig hur det kommer bli, men han har uppenbarligen insett att det där med färger, former och material inte är hans starka sida...

Jag hiddade en massa fina kuddfodral på Jysk, och såklart en del fina tyger också, men jag har inte lust att sätta mig och sy i taft eller liknande material. Men de där löser sig,... jag hittade fina färdigsydda gardiner inne på Rusta, köpte en och ska köpa på mig fler fast i annan färg.

Vi kikade på hemtex och på plantagen också, men där känns det ju som att man blir ruinerad bara av att gå in... men särskilt plantagen är riktigt mysigt att strosa runt på... Nästa gång kanske det blir en fika oxå inne på Plantagen...

Självklart blev det även en tur inne på IKEA, där kändes det utplockat, eller oupplockat... så de enda jag kom därifrån med var en "ställning" till hushållspapper. Vi käkade lunch och fikade uppe i Restaurangen, och hade riktigt trevligt.

Alvin charmade folk runt sig mest hela tiden... och sa till när han tröttnat på att "vara still" så då gick vi och hade knappt kommit till hissen innan han somnat (ca 50m). Vi åkte direkt hem till Christer för middag.  Idag känner jag mig inte helt frisk... den där allt för välbekanta vårsnuvan börjar göra sig påmind... så nu är det dax att börja med allergipillren igen.

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback