reagera - agera
Jag tog tag i saken och anmälde till RO (Reklamombudsmannen)
Anmälningsformulär
Anmäler du som: |
Privatperson |
Om du anmäler som ett företag eller organisation, ange företagets eller organisationens namn: |
|
Önskar du vara anonym gentemot annonsören? (gäller enbart anmälare som är privatpersoner) |
Ja |
Namn |
Sara Holmén |
E-postadress |
|
Gatuadress, postnummer och ort |
|
Telefonnummer |
|
Var publicerades reklamen? |
TV |
Datum |
2011.03.29 |
Tidpunkt |
ca 14:30 |
Annonsör |
|
Beskrivning av reklamen |
två män pratar om priset på flygbiljett, den ena har betalat mindre än den andra. Den som betalat mest börjar kaskadkräkas över den som betalat mindre. |
Motivering |
Den är äcklig och inte alls trevlig att se. Kräkningen känns helt onödig,omotiverad. |
Kopia av reklamen |
Från sida: http://www.reklamombudsmannen.org/51D9954B-3E53-4ACA-BBA5-3D7EE3C8AF29.aspx
Skickat: 2011-03-29 15:12:07
Svar från RO
Hej,
Reklamombudsmannen har mottagit din anmälan och kommer att behandla ärendet. Handläggningstiden är upp till tre månader och ditt ärende har diarienummer XXXX-XX.
För mer information om Reklamombudsmannens arbetsgång och ärendehandläggning se http://www.reklamombudsmannen.org/om_ro__ron.aspx och http://www.reklamombudsmannen.org/anmal_reklam.aspx.
Ylva Aversten
jurist, Reklamombudsmannen
Jungfrugatan 10114 44 Stockholm
08-662 05 50
Jag återkommer i ärendet när RO hört av sig... Förhoppningsvis så slipper vi se liknande reklam i framtiden... OM nu någon mer idiot skulle komma på att det är en bra idé....