planering och beslut att fatta

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så är jag imponerad över alla som tar sig an dop och födelsedagsfester. Jag känner att det inte är så viktigt med sånt, inte när man är så liten i alla fall... Nu är det ju mest för oss vuxna som man har fest,... Alvin bryr sig inte, han kommer inte minnas det. Sen vet jag ju inte om han kommer bli besviken när han är större för att vi inte hade någon form av "dop"....

Jag vet inte hur vi ska göra.... en del av mig vill bara strunta i allt vad firande heter. En annan del vill såklart att han ska firas och att alla i familjen ska få ta del av det...

OM vi bestämmer oss för att ha namngivning, vilka bjuder man ? Danne har stor släkt, åt två håll.... jag har kanske inte den största släkten, men jag har istället många vänner som är så nära man kan komma utan blodsband. 

Helt klart måste vi ta oss en ordentlig funderare på hur vi ska göra.
OM vi ska ha fest, VAR ska vi ha den, och NÄR, VILKA ska bjudas, måste vi dela upp festerna så att vi har en för familjen, och en för vännerna ?

Sen tillkommer ju ekonomin, det är inte gratis att ordna en fest, och det tar mycket energi och tid.

En sak är säker, vi måste bestämma oss ganska snart. Vi måste dessutom sätta oss ner och planera hur sommaren ska se ut.  Vissa resor är redan bokade, andra hänger löst, och däremellan ska man hinna ta det lugnt och njuta. Danne kommer ta 4v sammanhängande semester, vad vill vi göra då?

Vi måste helt klart sätta oss ner och fundera och planera.

Men inte ikväll.
Ikväll är det hockey, jag ser den hemma med Alvin och Camilla.
Danne ser den med Lowe på stan.

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback