makalöst, ofattbart, underbart

Camilla gick nyss, Alvin sover sedan 2:a perioden, Danne är på väg hem. Jag sitter i soffan och känner mig egendomligt tom.
Jag har lite lätt huvudvärk, är ganska trött och försöker att förstå att AIK faktiskt har tagit sig till semifinal.
AIK har faktiskt tagit sig till semifinal genom att slå ut HV71.
AIK har inte bara slagit ut HV71, utan vunnit med 4-0 i matcher.

AIK skulle enligt alla "experter" slås ut av HV71 med just 4-0 i matcher, eller möjligtvis 4-1.
Vi var enligt experterna "sämre än väsby" och hade inget i elitserien att göra.
AIK hade för dåligt lag, för dåliga spelare, målvakter med skadeproblem, värvningarna var dåliga.

Jag kunde aldrig tro, eller ens hoppas på att vi skulle ta oss till slutspel, än mindre till semifinal. I min värld skulle AIK "klara" sig kvar i serien och undvika kvalserien.

Gozzi har gjort allt rätt. AIK har gjort allt rätt. AIK har fattat att hockey är en lagsport, AIK vinner som ett lag, spelar som ett lag, står upp för varandra som ett lag. AIK är ett lag! Viktor Fasth är helt makalöst bra i mål, men han har grabbar framför sig som gör allt för att han ska kunna utföra sitt jobb.

Hovet kokade, det kändes rakt igenom rutan, all den kärlek som fullkomligt exploderar i ett öronbedövande sång.



Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback