en bra lösning

Igår när jag städat undan hemma, insåg jag hur innerligt tröttsamt det är att ha massa grus på golvet, och ännu mer frustrerande att vi har en liten kille som vispar runt allt på golvet...

För att minska problemet flyttade jag in ena mattan från hallen till v-rummet, allt för att minimera införseln av grus från vagnen när man kör den till balkongen, vilket ju händer rätt ofta, då lilleman sover bra på just balkongen...

Jag plockade även fram resesängen, och använder denna som kombinerad säng-lekhage... Alvin är nöjd och jag kan ha koll på honom utan att bli stressad över småpryttlar och skräp som hamnat på golvet.


Han somnade straxt efter 19 igår, och sov någon timme, sen vaknade han av att en av våra grannar började borra !!! 20:15 en vardag, då har det varit helt lugnt från borrande, hamrande och annat renoverings-ljud hela dagen.

Jag gick ut för att försöka lyssna varifrån det kom, mötte portansvarig i trapphuset, även han på jakt efter ljudet. Det tog ett bra tag innan vi lokaliserade ljudet, men sen va de tyst. Alvin fick sin välling, vi läste Viggos skorpa och sen somnade han i sin säng. Jag fick visserligen gå upp några gånger för att stoppa i nappen, men han vaknade först vid 06 i morse och ville ha mat.


Han fick välling och istället för att försöka få honom att somna om direkt la jag honom i resesängen i v-rummet under hans vanliga täcke.

Han är så otroligt söt vårn lilla kille, den här morgonen har dessutom varit riktigt bra =)
Han låg och pratade för sig själv medans jag och Danne drack kaffe och kollade på nyhetsmorgon tillsammans i soffan. Lagom till att Danne åkte till jobbet somnade han och sov till nyss (08:30) han ligger fortfarande i resesängen (utan täcke) och leker med sina leksaker, helt perfekt enligt mig.

Ännu så länge fungerar det kanon med resesängen ! Han leker själv och när han blir trött plockar man bara bort leksakerna, stoppar om honom och han somnar gott. Självklart är det inte enbart för att få bort honom från golvet, utan att inkräkta på hans lek, som jag plockat fram sängen. Vi ska ju ha barnvakt över natten om inte allt för länge, och jag vill att han ska vara trygg även i resesängen då. Förhoppningsvis så bryr han sig inte så mkt om var sängen står sen när det är dax för övernattning...


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback