lång-kort helg

Å den här helgen har varit oändligt långt, och oändligt kort på samma gång.

I fredags begav jag mig till HUddinge för tjejkväll hos Camilla. Det var otroligt trevligt, och helt fantastiskt att att vara utan Alvin. Det var första gången jag var iväg utan honom, och kände att det var behövligt. Kunna sitta och prata utan att samtidigt koncentrera sig på Alvin.

Jag kom hem straxt innan 02, och hade sen morgonpasset med Alvin, så att Danne skulle få sova lite. Jag kände mig som överkörd av tåget, och Alvin va inte heller så pigg. Han vaknade vid 05:30 och ville då ha ny blöja och mat, sen sov han vidare i sin säng.

När vi väl pallrade oss upp ur sängen ringde vi Dannes mamma för att bestämma lite mer om när vi skulle ses. Vi "slängde" i oss frukost, och sen begav vi oss för att hjälpa till med att inhandla nya köksmöbler, vilket gick ohyggligt fort.
Senare skulle vi iväg till Dannes mormor och äta middag. Det bjöds på otroligt god mat, och vi hade det riktigt trevligt.

I söndags tog Danne morgonpasset, och när vi fått i oss frukost allihop, satte vi igång och städade och röjde. Nu när Alvin börjat visa tendeser till att vilja utforska omvärlden, så måste vi få undan allt smått och se till så att inte bokhyllan tippar över honom.  Han har nog ett tag kvar tills han kan krypa, men lika bra att få det till en vana att inte ha smått liggande framme, för innan vi vet ordet av det, så kryper han.

Nu är vi på god väg att få ordning både nere i källaren, i klädkammaren och även på balkongen =)
Så även om Danne fått både ett och annat utbrott under helgen, så känns det otroligt skönt =)  Han är ju lite hetsigare än mig, i alla fall när det gäller att få ordning hemma. Där är jag mer strukturerad...

Så nu ska jag fortsätta att plocka, och även göra potatispuré till Alvin, för idag ska vi börja med "smakisar"

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback