trötta

Alvin och jag krikade på mot gaserna i hans mage fram tills straxt innan 01 igår....
Kan inte påstå att tiden i sig är jobbig... men normalt så är han nöjd å glad och "leker" själv tills straxt efter 23 när han får sitt sista mål mat, innan han somnar mellan 00 och 01.

Igår skrek han mer eller mindre konstant från 22... Han var super trött, super hungrig och hade super ont i magen... Jag förstår att han skriker, men det gör en inte mindre trött.
Tillslut somnade han ändå, med värmekudde på magen, sittandes på min mage med mina ben som ryggstöd. Jag lät honom sova så en stund, och sen lyfte jag över honom i hans säng, där han sov tills straxt efter 05, han fick mat somnade om och sov till straxt efter 7. Då kände jag mig som ett vrak... så han fick komma över i våran säng och slumra någon timme till....
Det märks att varken han eller jag har sovit så mkt under natten... för han har varit mest gnällig idag, inte velat ligga själv utan helst vara på mig. Nu sover han ändå för 2a gången idag, och jag passar på att ta det lugnt... det är fortfarande lite för tidigt att börja med middagen, särskilt när jag åt lunch efter 13.

Trots att dagen har varit allt annat än optimal, så har jag hunnit tvätta en maskin med hans kläder, köra igång en diskmaskin, sortera tvättberget inför morgondagens tvättstuge-rejs. Så nu är det tvättsäckar överallt känns det som... å då har jag ännu inte tagit fram tvätten som ligger i korgarna i klädkammaren... vilket jag måste göra, men det kan göras ikväll...

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback