promenera mera

Jag och Alvin har ju börjat i en mammagrupp på BVC, och igår gick första mamma-promenaden av stapeln. Vi blev inte fler än tre som promenerade, och vist hade det varit kul om alla kunde, så kändes det rätt skönt att vi inte blev fler. Tre barnvagnar i bredd är många nog.

Det var riktigt trevligt, och efter promenaden hängde jag på Benjamins mamma, Annika hem och drack lite kaffe, åt cocosboll och snackade. Alvin lånade Ben´s Bumboo seat en stund, medans Ben sov vidare i vagnen. När båda pojkarna var vakna och matade fick de hälsa på varandra... De va så sött ! De satt å tittade på varandra och skrattade.
Fler promenader blir det, och jag gissar på att det även kan slinka ner en och annan kopp kaffe =P

Det märks på Alvin att han mår bra av att åka vagn, inte för att han sover hela tiden... men han får komma ut, andas frisk luft och titta på allt möjligt. Han har lite småbrottom våran lilla kille, så igår satt han i vagnen en bra stund och såg ut att trivas riktigt bra. 1 april byter vi till sittvagn... då hoppas jag att vintern rasat ut, och våren är i antågande.

Han blir duktigare och duktigare på att äta från sked, det är fortfarande ordentligt kladdigt, men han får mer i magen än på haklappen och i ansiktet.

I nästa vecka tror jag att vi ska börja med att ge smakisar vid lunch,... och fortsätta med gröten på kvällen. Vi måste även bli bättre på att få honom i säng tidigare på kvällen så att vi kommer upp i tid.  Men det är såklart upp till mig och Danne... 

Just nu så nattar vi runt 20-21, men han somnar inte för natten för än runt 23-00 och sover till 06 äter och somnar om till 08-09 vilket passar mig ganska bra.


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.
Postat av: daniel

men inte mig...

2011-01-29 @ 00:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback