bättre idag

Idag mår både jag och Alvin bättre,... Hans mage fungerar som vanligt, och hans aptit har stabiliserat sig. Känns så skönt !

Jag kände att jag inte orkade hatta mellan att lägga ner honom och plocka upp honom i flera timmar igår, så jag och Alvin stannade upp å kollade på småkronorna, matchen gick ju inge vidare.... men läggningen gick desto bättre. Alvin fick varva ner, äta ett ordentligt mål ersättning, ny blöja och sen kunde han somna själv i sin säng =)

Han sov natten igenom från straxt innan 01 till straxt efter 06 när pappa Daniels alarm gick igång.

Idag har jag haft min lilla solstråle tillbaka =) Han har legat själv och sprattlat under babygymmet, ätit och sen sovit i sin säng =)

Får se om jag tar mig iväg till affären själv, eller om jag ska vänta tills Danne e klar på jobbet, så kan vi åka iväg tillsammans... Vi har ju en liten kille som äter oss ur huset =P Tacksamma problem, såklart =) Men det ska bli skönt när vi får peta i honom mer fast föda.... tror att han kommer hålla sig mätt längre perioder då....
Ska fråga BVC-sköterskan om när vi kan börja med puréer, om vi kan börja nu, eller om vi måste vänta tills han är 4månader....

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.
Postat av: Anonym

Man ska passa sig och helst inte börja innan 4, många sköterskor säger olika men handlar ju om barnets mage och dom klarar det inte så ofta får dom mer ont, skrik och sömn vägran om man börjar för tidigt... Tänk på det och stå ut med att vänta!!

2011-01-04 @ 19:15:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback