händelserik helg

Jag och Alvin inledde helgen med att åka till Skäris i fredags för att träffa mina kusiner och moster. Vi tog tuben dit och så långt var allt frid och fröjd... Jag hade dåligt med luft i framdäcken, så stegen styrdes till Cykelringen. Killen hjälpte till och var supertrevlig, dessvärre så blev det för mkt luft i däcken, så det ena sa pack... det andra fick jag pysa ur luft...men då var skadan redan skedd...

Danne fick komma å hämta oss senare, för varken cykelringen eller babyland hand rätt strl på däck och slangar inne.

I lördags åkte vi till Bredäng för att dels lämpa av en hutch till mormor som stått i vår källarförråd sedan vi flyttade hit. Alvin hade under natten varit näst intill hopplös. Nattskräck ( tror jag), feber, så snorig och slemmig i halsen att han fick jobbigt att andas... Inte så jobbigt att vi kände att vi behövde åka in... men man riktigt såg och hörde att det var tungt.
Eftersom vi inte hade någon vagn så packade vi in oss i bilen,... Alvin somnade ganska omgående när vi började rulla. Väl framme fick han lunch, sen kom mina kusiner dit för att leka med Alvin. Dagen flöt på utan större problem, och när problemen började visa sig så packade vi ihop oss och begav oss hemåt.
Vi stannade på det nyöppnade Rusta i västberga, och gick även in på Cykellandet där, för att kanske kunna fixa hjulproblemet, vilket inte gick... men vi fick isär däcken,... Jag kände att det var dax att ringa och ta hem en fungerande vagn, från Tina.... Sagt och gjort, och på vägen dit svängde vi in på Jula där det nästan gick att lösa problemet...

söndagen hade vi planetat att gå på en visning, medans farmor Anette passade Alvin. Vi struntade i visningen och passade på att lvningsköra lite, med betoning på LITE, jag körde runt på en parkerin i ca10min, vilket var precis vad jag orkade med då, efter helgens brist på sömn.  Alvin hade sovit medans vi var borta, och hade precis vaknat när vi kom tillbaka. Han fick i sig banan, sen fick han sitta med när vi andra åt lunch, sen sov han fram tills det var dax att äta middag. Efter middagen lekte han en längre stund, innan han tröttnade och ville sova... han fick näsdroppar, alvedon och sen kände vi att det nog var tid att tänka på refrängen. Han somnade i bilen och sov sedan vidare i vagnen på balkongen och fortsatte sova medans jag tog av honom ytterkläderna.


En välfylld helg, som trots sömnbrist varit riktigt trevlig.

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback