vändning

Hemma igen efter besöket på KS förlossningsavdelning, och det planerade vändningsförsöket.
Jag har sovit otroligt dåligt inatt, och kände mig som ett vrak när klockan ringde... men de va bara att lämna sängen, klä på sig och bege sig till KS. Vi kom dit ganska precis när vi hade tid, och fick komma in direkt. Fick kissa i en kopp, för att de skulle kolla efter (antar jag) äggviteämnen som skulle kunna visa på preklampsi, de hittade inget konstigt. Barnmorskan klämde och kände lite, och tyckte att hon kände ett huvud neråt,... men va ändå inte helt säker, så hon bad en annan komma in och klämma och känna oxå,... även hon tyckte att de va ett huvud neråt, men att de lika väl kunde vara ett uppåt... De försökte se något med UL, men någon hade varit på inställningarna, så de syntes typ ingenting.... Jag kopplades upp på CTG, som fick gå medans vi väntade på en läkare. Läkaren kom, tillsammans med en läkarstudent, båda klämde och kände, och fick även till UL-apparaten. Läkaren konstaterade att bebisen låg med huvuden NERÅT, och att det antagligen kändes så hårt även uppe vid revbenen var att ryggen låg utåt.

Bebisens hjärtljud var bra, mitt blodtryck var bra.

MEN viktigast av allt.


BEBISEN LIGGER INTE I SÄTE!!!!!

Det känns så himla skönt !
Nu hoppas jag bara att den tänkt ligga kvar så också....

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback