rutiner ?

måste bli mer strukturerade igen.

de senaste dagarna har varit typ upp-å-ner.
Vi har inte kommit i säng förns typ 22-23 då har Alvin sovit sporadiskt mellan matningarna, mot normalt från 19-22. Jag gissar på att vi får skylla oss lite själva som inte varit mer strukturerade när vi inte varit hemma...

I söndags glömde jag amningsnapparna hemma när vi skulle iväg, vilket såklart gör att matningarna blir annorlunda mot normalt. Vanligtvis så ammas han vid 18 och somnar sen tills 21 eller 22, då får han mat igen och är sen ganska vaken och äter lite i taget tills han somnar "för natten" straxt innan midnatt. Han vaknar då runt 4 igen och vill ha lite tröst, och lagom tills Daniel ska gå upp för att åka till jobbet vill han ha mat, å då får han komma upp i sängen och ammas/slumra tills vi går upp vid 8 eller 9

Nu när vi inte varit lika strukturerade blir hela dagen flyttad,... han vaknar nu istället runt 4 och vill ha mat och närhet...

Resultatet av detta blir en galet trött mamma, och en inte fullt så pigg pappa.

Idag ska vi till Sumpan för att träffa min mamma och inhandla en hushållsassistent. Jag måste även inhandla blöjor och ersättning... sen hoppas jag att mamma följer med hem, så kanske jag kan få undan lite prylar hemma... som ska ner i källaren. Jag skulle säkert hinna ner med ett lass nu medans han sover... men det vågar jag inte, han skulle antagligen vakna och vara hysterisk när jag är tillbaka...

Imorn har jag tvätt mellan 10 och 14 (15) har ännu inte kommit på hur jag ska lösa det, men det blir nog bra... kanske finns någon som vill hjälpa till ?

Nu ska jag plocka undan lite, innan grisen vaknar...


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback