dag för dag

som vanligt sjukt dålig på att uppdatera här...

men det händer lixom inte så mkt nu...

jag är hemma med Alvin, vilket såklart är mysigt.... men allt annat än händelserikt.
Jag saknar redan att jobba, men får vänta tills efter årskiftet med att börja jobba lite helger...

De där med att gå hemma är inte riktigt min grej,... jag blir så smått galen av att inte träffa folk. Nog för att jag är mer eller mindre konstant trött, men jag blir piggare av att göra saker... inte så att jag vill ha tokmycket planerat samma dag, eller ens varje dag... men att ha något att se fram emot som bryter av får i alla fall mig att bli lite piggare och även trevligare att umgås med.

Idag ska vi till BVC, ska såklart bli kul att se hur mycket han vuxit sedan sist... jag gissar att han gått upp en del i vikt, och även vuxit lite på längden... Han har ju vuxit ur de flesta kläderna i strl 50 och även en del i 56... så nu är det mest 62 som passar...
Det känns som att han har börjat fästa blicken lite oxå.. men det kan vara inbillning från vår sida.

Det som inte förädrats är hans ovilja att inte vara med hela tiden. Just nu har jag honom i babysittern på köksbordet, brevid mig. Prövade att ha honom på golvet i den, men det funkade inte alls, inte heller i vagnen funkar,... Han vill vara där det händer.... inte vid sidan av...

Förutom att vi myser med Alvin har vi nu kommit fram till vad nästa renoveringsprojekt är... Vi ska lägg golv i köket och sovrummet, så när det är klart kommer det att ligga ekparkett i alla rummen, utom hallen, där det ju nu ligger mörk-grått klinker.

Vi kollar även på större boende, och ska på några visningar nästa helg. Inte så mkt för att vi ska köpa, utan för att vi vill kolla på vad som finns, och även för att vi vill veta vad vi faktiskt vill ha. Även om vi redan nu är ganske ense om det.
Men det är ju faktiskt rätt kul att gå på visningar.



Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback