Besiktning av bebis

Alvin är snart 2månader, och besiktigades idag av läkare på BVC.  BVC sköterskan som vi nu har träffat för sista gången, mätte och vägde Alvin som nu är 57cm lång, har 39cm i huvudomfång och väger 5300gr

Läkaren klämde och kände, kollade reflexer och lyssnade på hjärta och lungor, allt såg fint ut. Hon kommenterade även att han är väldigt med, och kontaktsökande.
Vilket kan förklaras med att han föddes i V42 och då förmodligen har börjat utvecklas redan i magen.

Hon undrade om vi tränade något på att ligga på mage, och det gör vi ju. Alvin visade hur duktig han är på att lyfta huvudet genom att lyfta typ hela överkroppen... haha, så vi fortsätter med att ligga på mage mellan varven...

Jag ska även köpa "nässpray" till honom för att underlätta andningen, han är ju lite småtäppt och rosslig stundtals...

Efter BVC åkte vi hem, Daniel kom hem å käkade lunch, vilket var ett trevligt avbrott i vardagen =) När pappan åkt tillbaka till jobbet la jag mig på soffan med en supertrött Alvin och slumrade, riktigt skönt ! Han har inte sovit så där superbra inatt.

Just nu ligger han under babygymmet och skrattar... =) min lilla gris börjar bli stor...


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.
Postat av: Veronica

Så fina hjärtat :)

2010-12-02 @ 13:38:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback