en jävla dag, med bra slut

Ush å fy bilken jävla dag !

Jag har haft ont u huvet hela dagen ! Har fortfarande ont.

De jobbiga med att ha ont i huvet är att man blir sjuuukt trög ! De e som att alla tankar tar längre tid än vanligt. Å minsta lilla motgång blir på nått sätt lika omöjlig som att bestiga mount everest....

För att göra dagen lite sämre så hade ALLA jävlar sprayat sig till tusen med diverse parfymer. Jag gillar inte sånt. Jag är överkänslig mot lukter, vissa värre än andra, (jag kan ha parfym själv, men har svårt att byta). Somliga luktar gott, men då har de istället DRÄNKT sig i den. Andra känner jag bara stickningar i näsan av, å sen kommer nysningar eller som idag huvudvärk.

Detta är alltid värst på morgonen, då folk är nyfixade. På hemvägen kommer problemen iform av folk som har skyhög musik på, pratar hysteriskt högt i telefonen, eller så är det arbetarkillen/snabbmatskillen som stinker svett å annat otrevligt.
 Normalt sett så kan jag stå ut med detta, för oftast sitter jag å läser i en bok. Men idag orkade jag inte ens ta med mig en bok. Jag kände redan på morgonen att jag inte skulle palla läsa på hemvägen. Inte hade jag nått batteri i Mp3an heller..... Inte ens detta brukar jag störa mig på, de tar ju trots allt inte så lång tid hem (Vreten - T-centralen 12min, centralen - Hagsätra17min) men idag så tog de bra mkt längre tid än så. Till centralen va de inga problem, å sen kom mitt tåg som de skulle på centralen oxå,... men sen..... Tågen framför hade vagnfel å stog stilla på nästa varje perrong, vilket gjorde att även vi blev stående......Sen blir de ju lite extra tid när de är ännu fler som ska på och av tåget, för tåget framförs togs ur traffik.....

Sen direkt upp till centrum för att köpa mat. Här kom dagens höjdpunkt =) Dom hade KALKONFLÉ på Vi !!! Helt underbart !!! 60kr/kg inte så farligt dyrt tycker jag, å hursomhelst är det värt de =) De är så galet gott ! Dom hade även färsk kyckling, fläskfilé och kasseller för inte så mkt pengar =) 
SÅ nu har vi kött hemma =P 

När jag kom hem så höll A på å dammsuga i köket =) han hade gjort rent spisen, så nu ser man den igen =P å lagt disken i diskhon. Jag började direkt med maten, han gick å tränade, så för att maten skulle vara klar tills han kom tillbaka så kollade jag på unga mödrar å sen fortsatte jag med maten. 
Vi kollade på Arga snickaren å käkade mat, å nu kollar A på fotboll, medans jag har kollat igenom alla räkningar *snark*  ska lägga in allt imorn så de dras på fredag =) 

  Nu ska jag straxt gå å lägga mig, ska börja läsa ny bok ikväll,.. de lutar å sjöjungfrun av Camilla Läckberg. Den har legat hemma hos mamma sen bokmässan, när jag köpte den, så jag har riktigt längtat efter att få börja läsa den,... synd bara att jag vet att den kommer ta slut på tok för fort, brukar va så med Camillas böcker, jag har svårt att lägga ifrån mig dem, å då tar de ju slut tok-fort ! 

Måste bara säga att A har varit riktigt söt de senaste dagarna =) Kliat rygg, klämt fötter, köpt chips å cola å choklad (apelsinkrokant idag) Vi har faktiskt pratat med varrandra utan att bråka.  Jag hoppas verkligen att detta är en bestående förändring tillbaka till killen jag föll för. *hoppas hoppas hoppas* Vill ju inte att de ska ta slut, men jag vill inte ha de som vi har haft det.

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback