helg utan planer ?

De e ju kul att man aldrig har en helt fri helg..... Jag minns inte senast jag hade tid att faktiskt städa å fixa hemma....  Jag hade egentligen tänkt mig att ta de sjuuukt lungt i helgen, kanske köpa en flaska vin, ta ett bad,  å bara slappa på fredagen, för att orka med en rejäl rengöring av lägenheten på lördagen.

Så blir det nu inte !

A har bjudit hem sina syskon på middag, han har egentligen bjudit hela familjen, men hans pappa kunde inte på fredagen, å ena syrran kunde inte på söndagen.

Det är egentligen inte så att ja inte vill att dom ska komma hit, men de hade varit skönt att faktiskt hinna ikapp sig själv lite, å hinna ta tag i hemmet. De kommer säkert bli trevligt, de tror jag absolut !
Däremot kommer jag var helt vansinnigt trött. Jag har sovit dåligt hela veckan, å har haft tok-mkt på jobbet. Att ha mkt att göra är underbart, men att ha mkt å göra å samtidigt sova dåligt på nätterna, det är en dålig kombination.
 
Sen undrar jag lite hur A har tänkt sig, han är ingen mästare i köket direkt, eller snarare han har ingen fantasi, och saknar helt självförtroende när det kommer till matlagning. För ett tag sedan frågade han om jag, JAG, hade funderat på vad vi skulle bjuda på för mat..... Eeh What ?! Jag ska inte laga nån mat, dels så orkar jag inte stressa hem å ställa mig å laga mat,  efter jobbet. För stressa är kommer jag få göra ändå. Jag slutar 17 kommer hem typ 18 kl19 är det sagt att dom ska komma....

Det betyder att det måste städas IKVÄLL!!!!

Jag fattar inte alls hur han har tänkt...... Sen hävdar han bestämt att han har sagt till mig att de skulle bli middag den här helgen. Jag VET att han INTE har sagt nått. Dels för att det då hade stått i min kallender, och jag hade troligtvis skrivit det här.  Men jag fick reda på de igår, eeh de e ju tur att jag inte har köpt biljett till hockey matchen imorn. 

Fan asså !!!

Jag har absolut ingenting emot mina svägerskor, eller någon i A´s familj.
De jag inte gillar är att han bara förutsätter att jag,
1) inte har några planer.
2) ska styra upp maten.

Nu ska jag städa. Sen ska jag sova ! För jag är heeeelt slut !


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback