underbart med snö, och samtidigt lika hemskt...

Helt underbart med snö !!!

Senast de faktiskt var vitt på julfton måste ha varit för typ 9år sedan, min kusin Anna var nyfödd å de va mer eller mindre snöstorm ute.... sen dess så har de mest varit is å frost.... men i år så ser det ut som vi får en vit jul. Så där som de va när man va liten =)

Jag kan inte ens komma på tanken att gnälla över att de blåser å är mulet, jag är bara så glad att vi har SNÖÖÖÖÖ!!!!!

Sen att SL ( och komunerna) i vanlig ordning blir tagna på sängen av att de kommer snö..... de e ju ett kapitel för sig...... jag undrar seriöst om de lobotomerar de som har hand om just snöröjningen efter varje säsong..... för inte kan de vara så att de är sådana idioter att de gör samma misstag år efter år.... eller.... ?

jaja som vanlig så här års (lite eller mkt snö spelar ingen roll) så är trafik-kaoset ett faktum i Stockholms området. Problemet på vägarna är, förutom obefintlig snöröjning, att folk envisas med att inte hålla avstånd, köra på tok för fort, å dessutom vägrar byta till vinterdäck innan snön å halkan kommer..... att inte byta däck är ju en sak, å smarta människor väntar då till bra väder, kör LUGNT till närmaste ställe (om man måste köra) där man kan byta däck.... men långt ifrån alla låter bli att ta bilen till jobbet, trots sommardäck och glashala vägar.....

Sorry to tell you!

Två fel blir inte rätt!


Idag ska jag städa och julpynta hemma =) Granen ska upp, ska försöka få upp gardiner i köket å sovrummet, eller jag står för gardinerna, Daniel åker på att sätta upp stängerna.... =P

Har visserligen varit vaken sen 7 å inte börjat ännu... men när jag väl kommer igång är jag noggran, effektiv och snabb =)

Planen är att Grovstäda nu innan 12 så jag kan åka till Sumpan å köpa sånt som jag inser att jag måste ha (redan vet att jag behöver) ska ställa ner en massa saker i källaren, å ta upp flyttlådan med julsaker.

Men för att hinna allt så måste jag sätta igång nu. 

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback