singelmamor i Svt

Vet inte om någon av er såg serien Singelmammor i Svt.....Jag kollade i alla fall på den.... med blandade känslor.... jag kan ju faktiskt till viss del förstå hur barnen känner....
En av mammorna, hon är säkert en jätte bra mamma till sin son, kan inte tänka sig att bo någon annanstans än Kungsholmen, södermalm eller Alvik..... jag vet inte riktigt hur man tänker då,.... näe de kanske inte är optimalt att bo superlångt bort från sonens dagis,... å man kan inte förlita sig på att andra kan hämta,..... men samtidigt så är de ju inte bra för ett litet barn att behöva flytta runt..... men men alla gör vi våra val.... Att hon inte får förtur i bostadskön tycker jag är bra,.. inte för att unga, ensamstående mammor inte bör ha eget boende, ... men för att de finns så många ensamstående mammor - och pappor, att de inte skulle fungera,.... de är inte omöjligt att få ett förstahandskontrakt i stockholm,.... men då måste man vara redo att flytta en bit utanför stan.....  

Men i stort så tycker jag att de är ett ganska bra porträtt av livet som singelmamma,... inte en dans på rosor, men inte heller bara skit....

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback