vänner är kärlek

Den här helgen har varit fylld av vänskap och kärlek !

Vi åkte iväg på en spontan grillkväll hos Camilla, tog med oss Kalle, och hon "kidnappade" Jimpa. Vi hade det riktigt trevligt hela kvällen. Det bjöds på grillad pippi och haloumi, bakadpotatis och en massa goda såser och sallad. Till efterätt fick vi äppelpaj med vaniljsås. Allt var supergott !

Några glas vin slank ner, och för pojkarna en och annan öl.... Jimpa åkte in till stan för att fira en polare som fyllde år, vi andra satte oss i soffan och fortsatte snacka, då va klockan 22.30 och Alvin hade nästan precis somnat om, efter att först ha somnat vid 20, och sen sova ca1,5h. Normalt brukar han vakna en liten stund, men sen somna om.... nu va det på tog för spännande för att sova. Kalle och Jimpa underhöll medans jag och pappa Daniel mest försökte att inte ungens långa armar skulle nå allt spännande på bordet...

Helt plötsligt var klockan 03 och vi gick å la oss... Jag och Danne på den uppblåsbara madrassen i vardagsrummet, Camilla och Kalle delade på Camillas säng.... Jag kikade in på morgonen runt 06 när Alvin vaknat, då såg man bara två blondakalufser under varsitt täcke, på var sin sida om sängen... Såg galet kul ut... några timmar senare hade kalufserna fått var sin kropp, som lagt sig exakt lika, fortfarande under var sitt täcke och på var sin sida om sängen...
(tog såklart en bild, men den kommer inte att hamna här... )

Danne hade energi så man villa strypa honom... jag kände mig som ett lik, Camilla ville helst av allt krypa tillbaka under täcket, alternativt strypa Danne. Kalle låg kvar i sängen tills hans eget larm drog igång... Efter kaffe/cola och ytterst lite frukost, började vi plocka ihop oss. jag plockade och höll koll på Alvin medans de andra hjälptes åt att flytta på grejer nere i garaget. Runt 12 landade vi hemma i Rissne, Kalle gick hem till sitt, och vi gick upp för att bosätta oss i varsin soffa... Alvin röjde som vanligt på själv.

När klockan slog 13 sov Danne i den ena soffan, jag och låg i den andra med en sovande Alvin. Båda två sov i dryga timmen innan vi var tvugna att röra oss mot Christer. Där bjöds det på massa god mat och trevligt sällskap. Även Camilla hängde på för att sedan åka med oss hem. Vi tog det otroligt lungt och gick å la oss hyffsat tidigt. På söndagen hade Danne match, som tur var spelades den på Stadshagen, så när jag och Camilla plockat undan, och fixat lite hemma, åkte vi dit och kikade.
Grabbarna spelade stundtals riktigt bra stundtals rikgigt dåligt. Men Solberga fick tillslut stryk med 3-0. Vi åkte hem till oss igen, köpte med oss pizza och kebab hem till middag (mitt och Camillas förslag) sen åkte Camilla hem till sig, och vi andra slängde oss i varsin soffa medans Alvin lekte vidare på golvet.

En helt underbar helg som tog på krafterna, och nu är det snart helg igen... Denna gång med CL-final på agendan...

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback