stolt mamma

Min lilla kille börjar bli stor !
Inte bara rent fysiskt,... på 8månaders kollen vägde han 10,5kg och mätte 71cm (kompisen W som nyss fyllt 1 väger 10,3 och mäter 81cm).

Alvin har kommit på hur pipmuggen fungerar. Han vänder och vrider på sin napp, och har nu även börjat dela med sig till mamma och pappa... Han äter samma mat som vi andra gör, men av praktiska skäl så blir det mest burkmat för unge herrn. Jag vågar helt enkelt inte ta med mig hemmalagat ut i värmen.

Han har ju tagit sig framåt på sitt eget lilla vis rätt länge nu, och inte alls visat tecken på att vilja krypa på riktigt. Men nu ställer han sig i krypställning och vaggar,... han använder dessutom benen mer när han "sälar" fram, så snart lär han krypa, hoppas jag..... Han ställer sig upp mot typ allt, och kommer upp på knä helt utan hjälp, fort går det dessutom.


Han kanske inte lär sig något nytt varje dag, det vore att överdriva, men han lär sig något nytt varje vecka, och blir bättre på det han redan kunde varje dag. Pratar gör han dessutom konstant, inte så man begriper något, men munnen går i ett....



Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback