UNDERBART med MAT

 

Alvin har nu fått äta gröt 2kvällar i rad. Vilket har resulterat i att han faktiskt sovit så gott som hela natten utan avbrott =)


*mums* Risgröt med banan och persika från Hipp

Våran lilla kille är en hejjare på att sitta i stol, han sitter gladeligen med oss, så länge han har något att leka med.

*spännande* med babywipes förpackning


Natten till igår somnade han straxt efter 23 och vaknade sedan vid halv 4 för att äta och somna om, han vaknade sen runt 8 med ett leende och åt någon timme senare, höll sig mätt i dryga 4 timmar =)



pojkarna lekte på golvet

Igår va vi hos Dannes mamma på middag, vi kom dit innan för att slippa åka hem å parkera bilen, medans vi väntade lekte pojkarna på golvet. Hängmmobilen har vi normalt sett på han säng, men den fungerar ju kanon att ta med och fästa på bordskanten.
Alvin fick gröt vid 17, innan vi andra åt, han strulade sedan ett tag, men antagligen mest för att han är förkyld, och inte rikgigt får ner luften genom näsan...
När vi kom hem fick han alvedon, näsdroppar och lite mat... Han höll sig lugn någon timme, men sen hörde man hur snoret satte stopp i näsan.
Han fick då lite mer näsdroppar, och vatten.

Jag vet att det står att så små barn inte behöver vatten, men han ville absolut inte ha nappen, han smakade lite på ersättningen, men spottade ut allt lika snabbt, så jag bad Danne om en flaska med lite kallt vatten i. Alvin slukade vattnet ! Antagligen blev det mer slemmigt i halsen av ersättningen,... jag vet inte... men han blev nöjd, och kunde han slappna av och få i sig resten av maten, för att seda somna sött, han sov sedan med huvudet och merparten av överkroppen på en stor kudde... och vetekudde på magen. Jag lyfte över honom i hans egen säng runt 01, han vaknade inte alls utan sov vidare.

Jag känner mig således nästan utvilad 6 timmars sammanhängande sömn var länge sedan !

Att ha lite egentid så här dax, är ren och skär LYX !

sömntutor



Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback