matglad kille

Jag har tidigare sagt att vi har ett litet matvrak här hemma... jag vidhåller den uppfattningen.
Min tanke var ju att ge honom smakportioner,.. dessvärre/bättre gillar Alvin gröten, så han sätter i sig en portion och skulle nog gärna ha mer bara för att det är så gott.
Han vet nu att när han sätts i stolen vid bordet så vankas det mat, särskilt om han även ser en tallrik och vattenkokaren,... då ser han ut som ett barn på julafton, straxt innan jultomten kommer med alla paket. Vist blir det kladdigt och man får bada honom när han ätit klart, men det är otroligt skönt att han blir mätt, att han tycker om grötet, och dessutom tycker det är kul att bada =)

Snart ska vi även börja introducera annan typ av mat, men det får bli runt lunchtid. Min tanke är att han ska få smaka på potatis, ärtor, morötter å liknande vid lunchtid, för att sedan fortsätta med gröten på kvällen.
Jag hoppas att han gillar även "riktig" mat, men gör han inte det så är det skönt att inte ha stressen över att komma i säng oxå.

Sedan vi började med gröten sover han bättre på natten, han sover bättre på dagen, han äter inte alls lika ofta och mycket under dagen. MEN han är fortfarande helt otroligt glad och vaken. Han har vänt sig från rygg till mage, och sedan snurrar han gärna ett varv till. Han har på allvar börjat att visa tendenser på att vilja krypa, men ännu så länge har han inte riktigt fattar hur han ska göra... Han kan "ställa" sig på armarna, han kan ställa sig på knäna, han kan rörelserna, men absolut inte tillsammans. Jag njuter så länge det varar, och försöker "baby-profa" lägenheten.

Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback