trötta och förkylda

Vi tog oss till vårdcentralen igår, för att få en bedömning om Alvins förkyling.
Läkaren sa att det bara är en rejäl förkylning, och det lär inte övergå till lunginflammation. Hon kändes klockren, inte alls en sådan läkare som direkt skriver recept, vilket passar mig och Danne. Hon lyssnade på lungorna, kikade i öronen och halsen, allt medans Alvin skrattade och log som en tok. Han såg det som en lek, vilket är superbra! Han höll sig lugn även på ALs natten innan, så det är ju bra.  Jag vet inte om det egentligen har med saken att göra, men det kan ju vara så att användandet av pipeten och topsen har gjort att han är vant sig med att man håller på å petar och har sig i öron, näsa och hals.

Så skönt att han inte är sjuk på riktigt! Alvin slipper medicin, men vi fortsätter med alvedon vid behov. Han rosslar mindre idag, och är ganska pigg, inte alls lika pigg som vanligt, men det är ju inte så konstigt. Ingen av oss har sovit så värst bra de senaste nättena, och det känns.  Men idag får jag lite avlastning av min mamma, hon tar ut semester och åker hit så jag får sova lite.

För att slippa komentarer som "man ska inte peta i bars öron" så vet jag det. Jag petar inte I hörselgången utan bara utanför, för att göra rent från smuts och vax som hamnar där.


Kommentarer
Dessa kommentarer kommer INTE att publiceras:

¤ anonyma och/eller person angrepp
¤ reklam för egen eller annans blogg
¤ reklam för att delta i någon tävling eller någon annan reklam.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback